اوکراین مدعی آزادسازی یک روستا در دونتسک شد!

کدخبر: ۵۸۲۶۴۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع اوکراین از آزادسازی یک روستا در منطقه دونتسک در ادامه ضدحمله کی‌یف خبر داد.
اوکراین مدعی آزادسازی یک روستا در دونتسک شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «آنا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ ای ادعا کرد که روستای ریونوپیل در منطقه دونتسک تحت کنترل ارتش این کشور در آمده است!

رئیس‌جمهور روسیه: واگنر یا قرارداد ببندد یا به بلاروس برود

آناتولی گزارش داد، معاون وزیر دفاع اوکراین در بیانیه خود با ادعای اینکه در مقابل تهاجم روسیه در جبهه شرقی به موفقیت‌ هایی دست یافته‌ اند از تداوم پیشروی کی یف خبر داد.

در این بیانیه ادعا شده است: روستای ریونوپیل تحت کنترل نیروهای دفاعی ما قرار گرفته است. به پیشروی ادامه می‌ دهیم.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین دیروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: انتظارات از ضدحمله ارتش اوکراین اغراق آمیز بود.

وزیر دفاع اوکراین به فاکس نیوز در این خصوص گفت: شرایط مختلف و موانع متفاوت در جریان درگیری ها وجود دارد.

علاوه بر این، وزیر دفاع اوکراین این فرضیه را رد کرد که حمله فعلی اصلی ترین حمله است. در عین حال به نظر او، در سال جاری اتفاقاتی رخ خواهد داد که برای نتیجه درگیری تعیین کننده خواهد بود!

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز حمله را ۱۳ هزار نفر تخمین زده بود.

این در حالیست که دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا چندی پیش در گفتگو با شبکه «سی‌ ان‌ ان» اذعان کردند که پیش‌ بینی آنها از توان دفاعی و توانمندی‌ های ارتش اوکراین اشتباه بوده و ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون هیچ دستاورد مهمی نداشته است.

این مقامات با بیان اینکه «ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون و در مراحل اولیه موفقیت کمتری نسبت به نیروهای روسی داشته است.» گفتند «نیروهای روسی توانایی و قابلیت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های ما از خود نشان داده‌اند.»

آنها همچنین اذعان کردند که «ضدحملات ارتش اوکراین در هیچ جبهه‌ای انتظارات را برآورده نکرده است.»

دیپلمات ارشد آمریکا احضار شد

به گفته این مقام ارشد آمریکا و مقامات غربی «خطوط دفاعی روس‌ها به‌خوبی تقویت شده و نفوذ نیروهای اوکراینی را دشوار کرده و افزون نیروهای زرهی ارتش اوکراین با حملات موشکی و مین‌گذاری روس‌ها منهدم می‌شوند و نیروی هوایی روس‌ها موثرتر کار می‌کند.»

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنو موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

بنا بر گزارش مقامات اوکراینی در ۲ هفته گذشته ارتش این کشور تنها چند روستای کوچک در منطقه دونتسک را از کنترل نیروهای روسیه خارج کرده است و تاکنون این تنها دستاورد ضدحملات بزرگ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید