پوتین در یک موضع ضعیف‌تر از زلنسکی است

ادعای نیکی هیلی علیه بایدن/ اگر خوابت نبرده بود می‌توانستیم به ایران پیام صادر کنیم

کدخبر: ۵۸۲۶۹۹
نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با انتقاد از موضع کاخ سفید درمورد تحولات اخیر روسیه، اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور و کامالا هریس معاون او هنگام شورش ناکام گروه واگنر در روسیه خوابشان برده بود.
ادعای نیکی هیلی علیه  بایدن/ اگر خوابت نبرده بود می‌توانستیم به ایران پیام صادر کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای که در اختیار «فاکس نیوز دیجیتال» قرار داده، مدعی شده است که وقایع این هفته نشان داد رئیس جمهوری روسیه در یک موضع ضعیف‌تر از رئیس جمهوری اوکراین است.

این مقام دولت پیشین ایالات متحده افزود که واشنگتن و متحدانش باید از این شرایط برای ارسال تجهیزات مورد نیاز اوکراین بمنظور پس گرفتن اراضی‌اش و پایان دادن به جنگ، استفاده کنند.

هیلی در ادامه اینگونه مطرح کرد که اگر بایدن و هریس خوابشان نبرده بود، می‌توانستیم در این موقعیت یک پیام نه تنها به روسیه بلکه به چین و ایران هم ارسال کنیم.

یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر که در جنگ روسیه علیه اوکراین نقش پر رنگی را ایفا کرده، این هفته در جریان یک شورش ناکام علیه رهبری نظامی مسکو همراه با نیروهای گروه خود پایگاه‌های شهر مرزی روستوف را تصرف کرده و به سمت مسکو به حرکت در آمدند. اقدام آنها به ۲۴ ساعت نکشید که با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس این قضیه بین واگنر و رئیس جمهوری روسیه حل و فصل شد.

جو بایدن در واکنش به این تحولات گفت که شورش واگنر علیه کرملین بخشی از اختلافات در داخل نظام روسیه است و آمریکا و متحدانش در آن دخالتی نداشتند.

رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در نخستین اظهارنظر خود در اینباره توضیح داد: ما روشن کردیم که نقشی نداریم، ما در این موضوع دخالتی نداشتیم.ما به پوتین هیچ بهانه ای ندادیم تا غرب و ناتو را مقصر وضعیت کنونی بداند. ما در آن هیچ نقشی نداشتیم. این تحولات بخشی از اختلافات در داخل سیستم روسیه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید