رایزنی تلفنی «اردوغان» و «شولتس» درباره ناتو و روسیه

کدخبر: ۵۸۲۹۹۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با شولتز صدراعظم آلمان آخرین تحولات روسیه و موضوع پیوستن سوئد به ناتو را بررسی کرد.
رایزنی تلفنی «اردوغان» و «شولتس» درباره ناتو و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان درباره تحولات روسیه و موضوع پیوستن سوئد به ناتو تلفنی گفت وگو کردند.

پیام ویژه امیرعبداللهیان به همتایان خود در کشورهای اسلامی

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت وگوی تلفنی با شولتز صدراعظم آلمان آخرین تحولات روسیه و موضوع پیوستن سوئد به ناتو را بررسی کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی اداره روابط عمومی ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، آمده است که اردوغان و شولتز در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه نیز رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، رهبران دو کشور همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت وگو و بر لزوم افزایش همکاری‌ها تاکید کردند.

این بیانیه می‌افزاید، رئیس جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در این تماس در مورد آخرین تحولات روسیه و موضوع پیوستن سوئد به ناتو هم رایزنی کردند.

برای بررسی پرونده درخواست عضویت سوئد در ناتو، تاکنون چهار جلسه مشترک بین ترکیه و سوئد برگزار شده ولی طرفین به تفاهم نرسیده‌اند و مقامات ترکیه مدعی هستند که کشور سوئد به مخالفان دولت ترکیه از جمله گروه‌های کُرد و حامیان پ. ‌ک. ‌ک در کشور پناه داده و از آنها میزبانی و حمایت کرده و افراد مظنون به اقدامات تروریستی را به ترکیه تحویل نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید