چراغ سبز سوئد به ائتلاف ناتو

کدخبر: ۵۷۹۱۳۹
اقتصادنیوز: نخست وزیر و وزیر دفاع سوئد گفتند، استکهلم به ناتو اجازه می‌دهد تا نیروهایش را پیش از پیوستن رسمی به این ائتلاف، در خاک سوئد مستقر کند.
چراغ سبز سوئد به ائتلاف ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سوئد سال گذشته میلادی درخواست خود را برای عضویت در ناتو و در پی حمله روسیه به اوکراین ارائه کرد؛ اما با مخالفت ترکیه و مجارستان روبرو شد.

کره شمالی کارآیی شورای امنیت را زیر سوال برد

خبرگزاری رویترز گزارش داد، اما اکنون امیدوار است که در نشست ماه آتی میلادی ناتو در ویلنیوس، لیتوانی بتواند به این ائتلاف نظامی ملحق شود.

اولف کریسترسن، نخست وزیر سوئد و پال یانسون، وزیر دفاع این کشور گفتند: دولت تصمیم گرفته که نیروهای مسلح سوئد ممکن است با کشورهای عضو ناتو و این ائتلاف نظامی تدارکاتی را برای فعال کردن عملیات مشترک آینده انجام دهند.

آنها در مقاله‌ای برای روزنامه سوئدی "داگنس نیهتر" نوشتند: این مقدمات ممکن است شامل استقرار موقت تجهیزات و پرسنل خارجی در خاک سوئد باشد. این تصمیم سیگنال روشنی به روسیه ارسال و دفاع سوئد را تقویت می‌کند.

بیانیه مهم «پوتین» درباره ضدحمله اوکراین

وزیر دفاع و نخست وزیر سوئد همچنین گفتند که روسیه در آینده قابل پیش‌بینی تهدیدی علیه کشورهای همسایه خواهد بود و آنها از میزان جاه طلبی‌های ارضی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مطمئن نیستند.

فنلاند، کشور شمال اروپا، که مرز طولانی با روسیه دارد، در آوریل ۲۰۲۳ به ناتو پیوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک