شرط مهم چین برای همکاری نظامی با آمریکا

کدخبر: ۵۸۳۰۵۹
یک مقام چینی از آمریکا خواست تا تحریم‌ها علیه پکن را لغو کند تا مذاکرات نظامی میان این دو ابرقدرت از سر گرفته شود.
شرط مهم چین برای همکاری نظامی با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از وب‌سایت بلومبرگ، لیو پنگیو، سخنگوی این نهاد در یک نشست خبری گفت: «طرف آمریکایی دلیل مشکلات در روابط نظامی - نظامی خود با چین را می‌داند. این کشور در واقع تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه چین اعمال کرده است.»

لیو افزود: «قبل از انجام هرگونه تبادل و همکاری میان دو کشور، چنین موانعی باید برداشته شود.»

افشاگری کاخ سفید از بیماری بایدن/ رئیس جمهور آمریکا از دستگاه تنفسی استفاده می کند!

در اوایل ماه جاری، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پیشنهاد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به پکن سفر کرده بود، برای ایجاد یک خط ارتباطی برای مواقع بحران میان دو کشور را رد کرد. در ماه مه، چین همچنین از برگزاری نشست میان روسای دفاع این دو کشور خودداری کرد.

در حالی که مشخص نیست که لیو پنکیو در نشست روز چهارشنبه به کدام تحریم‌ها اشاره می‌کرد، مقامات چین قبلا به تحریم‌هایی علیه لی شانگفو، وزیر دفاع ملی چین به دلیل امتناع آنها از تعامل با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اشاره کرده‌اند.

لی شانگفو از سال ۲۰۱۸ به دلیل خرید هواپیماهای جنگی و تجهیزات از یک شرکت دفاعی روسی، هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

ایالات متحده بارها برای «خطوط باز ارتباط نظامی – نظامی»، در بحبوحه تنش روابط فزاینده با چین بر سر مسائلی مانند تجارت، استقلال تایوان و ورود یک بالن «جاسوسی» چینی که در اوایل سال جاری میلادی وارد حریم هوایی آمریکا شد، فشار آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید