موشک بالستیک به اوکراین نمی‌فرستیم!

کدخبر: ۵۸۳۱۷۶
اقتصادنیوز: پنتاگون گزارش یک روزنامه آمریکایی را درباره اینکه قصد ارسال موشک های بالستیک دوربرد به اوکراین دارد تکذیب کرد.
موشک بالستیک به اوکراین نمی‌فرستیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی پنتاگون گزارش اخیر روزنامه «وال استریت ژورنال» درباره اینکه واشنگتن قصد ارسال یک سامانه موشک بالستیک دوربرد برای اوکراین را دارد تکذیب کرد.

فعلا با طالبان مشکلی نداریم!

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز پنجشنبه مدعی شده بود واشنگتن مخالفت دیرینه خود با ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را کنار گذاشته و قصد دارد  سامانه موشکی دوربرد ATACM را به اوکراینی‌ها تحویل دهد. 

واکنش تند اردوغان به هتک حرمت به قرآن در سوئد

با وجود این، «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی با تکذیب گزارش وال‌‌استریت‌ژورنال گفت اطلاعی از اینکه این وزارتخانه تصمیم فوری درباره ارسال موشک‌های دوربرد ATACM به اوکراین گرفته باشد، ندارد.

واکنش کرملین به وضعیت فرمانده ارتش روسیه مرتبط با گروه واگنر

کی‌یف مدتها قبل درخواست دریافت این موشک‌های دوربرد از آمریکا را با این استدلال که توانایی حمله به قوای روسیه در فواصل خیلی عقب‌تر از خط مقدم درگیری را پیدا کند داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «خبری پیرامون ارسال موشکهای ATACM به اوکراین برای اعلام کردن ندارم و مسلما از اخذ هر گونه تصمیم فوری برای ارسال این موشک‌ها هم اطلاعی ندارم.»

این موشک‌های دوربرد و سطح به سطح با استفاده از سامانه پرتابگر HIMARS که مدتی قبل توسط غربی‌ها در اختیار اوکراین قرار گرفت شلیک می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید