سورپرایز نظامی نروژ برای کشورهای اروپایی

کدخبر: ۵۸۳۲۴۲
اقتصادنیوز: نیروی هوایی نروژ قصد دارد با همکاری شرکت نظامی این کشور یک مرکز تجهیز و نگهداری جنگنده‌های اف-۳۵ در کشورهای اروپایی تاسیس کند.
سورپرایز نظامی نروژ برای کشورهای اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروی هوایی نروژ اعلام کرده است قصد دارد در همکاری با شرکت کونگسبرگ (Kongsberg) یک مرکز پشتیبانی برای جت‌های جنگنده اف-۳۵ تاسیس کند.

اسپوتنیک گزارش داد، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات نظامی نروژ، این تاسیسات در پایگاه هوایی "ریگ" در نزدیکی شهر اسلو پایتخت این کشور واقع شده است و تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است.

ایریک لی، رئیس شرکت کونگسبرگ گفت: ایجاد یک انبار نگهداری در نروژ به حفظ و توسعه تخصص و ظرفیت برای انجام تعمیر و نگهداری و ارتقاء هواپیماهای جنگنده نروژ، مطابق با نیازها و اولویت‌های نیروهای مسلح نروژ کمک می‌کند.

به گفته لی این تاسیسات جدید در تعمیر و نگهداری از جنگنده‌های اف-۳۵ کشورهای دیگر اروپایی مثل دانمارک، فنلاند، آلمان، هلند، سوئیس، انگلیس، ایتالیا و لهستان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت هوافضای "کونگسبرگ" یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروهی به همین نام است که یکی از ارکان اصلی صنعت کشور نروژ و تامین‌کننده سیستم‌ها و محصولات نظامی مثل موشک‌های ضدکشتی، ارتباطات نظامی و سیستم‌های فرماندهی و کنترل تسلیحات است.

نروژ گفته است انتظار می‌رود این تاسیسات جدید پس از تکمیل در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید