نخست‌وزیر یونان:

نخست‌وزیر یونان: از خط قرمز یونان کوتاه نمی‌آیم

کدخبر: ۵۸۳۵۳۴
اقتصادنیوز: میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان امروز اعلام کرد: در دیدار با «اردوغان» از خط قرمز یونان کوتاه نمی‌آیم.
نخست‌وزیر یونان: از خط قرمز یونان کوتاه نمی‌آیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان امروز شنبه اعلام کرد که وی امیدوار است در دیدار آتی خود با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست ناتو در «ویلنیوس» در لیتوانی در روزهای آتی دو کشور بتوانند فرصتی برای ترسیم مسیر نزدیک شدن به یکدیگر را به دست آوردند.

ارتش سوریه در ادلب بمباران شد

کاثیمرینی گزارش داد، نخست وزیر یونان در خصوص این دیدار گفت: این اولین دیدار پس از انتخاب مجدد هر دوی ما خواهد بود. هر دومان در آغاز دوره دولت‌ های خود هستیم. این دیدار فرصتی است برای بازتعریف روابط یونان و ترکیه بدون اینکه آتن از خطوط قرمز خود که بارها به طور علنی آن را مورد تأکید قرار داده است، عقب نشینی کند.

این در حالیست که نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری طی سخنانی در هشتمین نشست مجمع اقتصادی دلفی ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت میان ترکیه و یونان، تاکید کرد که دو کشور باید سایر گام‌ های شجاعانه مانند تصمیم حمایت از یکدیگر در نهاهای بین‌ المللی را بردارند.

وزیر امور خارجه یونان در این خصوص گفت: من صمیمانه بر این باور هستم که اگر بتوانیم این فضای مثبت را حفظ کنیم، یک دریچه فرصت برای بحث علنی و صادقانه بر سر موضوعات مورد مناقشه میان دو کشور باز خواهد شد و لذا قادر به حل مشکلاتمان خواهیم بود.

دندیاس در رابطه با تصمیم ترکیه و یونان برای حمایت از یکدیگر در نهاهای بین‌ المللی نیز اضافه کرد: به نظر من باید شجاع باشیم. اگر می‌ خواهیم به آشتی برسیم، هر دو طرف باید گام‌ هایی بردارند. من به‌ خصوص از این درک و حمایت متقابل بسیار تشکر می‌ کنم. امیدوارم اولین گام از گام‌ های بزرگ‌ تر و جدی‌ تر باشد.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید