اظهارات مقام آلمانی درباره عضویت اوکراین در ناتو

کدخبر: ۵۸۴۰۶۶
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که شرایط عضویت اوکراین در ناتو زمانی بررسی خواهد شد که جنگ خاتمه یافته باشد.
اظهارات مقام آلمانی درباره عضویت اوکراین در ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با رسانه لهستانی «رزچپوسپولیتا» که دوشنبه منتشر شد، گفت: در دیدار اخیرم با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بار دیگر توافق کردیم که این ائتلاف نظامی نباید در هیچ شرایطی بخشی از مناقشه (اوکراین) باشد.

واکنش معنادار اردوغان به قرآن‌سوزی در سوئد

تاس گزارش داد، وی افزود: به همین دلیل، تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد ما نمی‌توانیم به مساله عضویت این کشور در ناتو پاسخ دهیم. فقط پس از آن (جنگ) است که می‌توانیم درباره شرایط عضویت اوکراین در ناتو تصمیم‌گیری کنیم.

دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در آستانه نشست سران ناتو که قرار است در اواسط ماه جولای برگزار شود،مخالفت با پذیرش عضویت کی‌یف در ناتو را «دیوانگی» و اقدامی خطرناک همچون «خودکشی» برای طرف‌های غربی به سرکردگی آمریکا دانست و به هم پیمانان ناتو هشدار داد که اشتباه سال ۲۰۰۸ را تکرار نکنند.

کولبا در مصاحبه با پولیتیکو تاکید کرد: پس از آنکه جنگ با روسیه پایان یابد، برای اروپا خطرناک و به مثابه «خودکشی» خواهد بود که اوکراین را به عضویت ناتو در نیاورد، این بدان معنی است که گزینه جنگ همواره باقی خواهد ماند.

وی افزود: تنها راهی که می‌تواند درها را روی تهاجم‌های دوباره روسیه علیه اروپا و فضای «یورو آتلانتیک» ببندد این است که اوکراین به عضویت ناتو درآید، چرا که روسیه باردیگر جرات تکرار چنین اقدامی را نداشته باشد.

کولبا در این مصاحبه از اقدام آلمان در سال ۲۰۰۸ میلادی انتقاد کرد که به گفته او با نپذیرفتن عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو، موجب ایجاد وضعیت امروز شده است.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اصرار دارد تا به محض خروج نیروهای روسیه کشورش را به عضویت ناتو و همچنین اتحادیه اروپا درآورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید