دیدار فرماندهان نظامی چین و روسیه در پکن

کدخبر: ۵۸۴۰۷۷
اقتصادنیوز: نظامیان چین و روسیه که در پکن با یکدیگر دیدار داشتند، بر ارتقای روابط دفاعی تاکید کردند
دیدار فرماندهان نظامی چین و روسیه در پکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لی شانگفو وزیر دفاع چین و نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه دوشنبه دیدار و بر ارتقای مناسبات نظامی دوجانبه به «سطحی جدید» تاکید کردند.

اظهارات مقام آلمانی درباره عضویت اوکراین در ناتو

آسوشیتدپرس گزارش داد، این دیدار در پکن انجام شد و دو طرف بر افزایش همکاری‌ها، تمرینات مشترک و سایر اشکال دیگر مراوداتی که باعث ارتقای روابط دفاعی دو کشور به «سطحی جدید» می شود، تاکید کردند.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای به نقل از لی نوشت: نیروهای دریایی چین و روسیه مراودات نزدیک و تعاملات زیادی دارند. امید است که دو طرف ارتباطات خود را در همه سطوح تقویت کرده و مرتباط تمرینات نظامی و گشتزنی مشترک انجام دهند.

نیروهای دریایی و هوایی چین و روسیه در ماه‌های گذشته چندین رزمایش نظامی مشترک انجام داده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، همکاری نظامی چین و روسیه بیانگر ائتلاف غیررسمی دولت‌های این کشورها علیه نظم جهانی لیبرال به رهبری آمریکاست.

بر اساس این گزارش، این کشورها سیاست‌های خارجی و مواضع خود در سازمان ملل را با یکدیگر همسو می‌کنند به طوری که پکن همواره از مسکو حمایت دیپلماتیک به عمل می‌آورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، چین تاکید کرده که در قبال جنگ اوکراین بی‌طرف بوده و از سوی دیگر آمریکا و ناتو را متهم کرده است که مسکو را تحریک کرده و با ارسال سلاح به اوکراین به خونریزی‌ها دامن می‌زنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید