حمایت «جو بایدن» از عضویت سوئد در ناتو

کدخبر: ۵۸۴۵۱۱
اقتصادنیوز: رییس جمهور آمریکا همزمان با استقبال از نخست وزیر سوئد, از عضویت این کشور در ناتو حمایت کرد.
حمایت «جو بایدن» از عضویت سوئد در ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در میان مخالف ترکیه و مجارستان با عضویت سوئد در ناتو, بایدن گفت که پیوستن سوئد به این اتحاد بسیار مهم است.

امضای محسنی‌اژ‌ه‌ای پای یک حکم

گلوبال اند میل گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی کوتاه, به نخست وزیر سوئد گفت: شما دوستی ارزشمند برای آمریکا هستید.

کریسترسون در پاسخ گفت که "ما از حمایت قوی شما برای پیوستن به ناتو بسیار متشکریم. "

قرار است بایدن و کریسترسون در دیدار خصوصی خود درباره همکاری‌های امنیتی، جنگ روسیه v اوکراین و مسائل مربوط به چین گفتگو کنند.

به گزارش ایرنا, این درحالی است که کارین ژان پی یر روز چهارشنبه به وقت محلی همزمان با حضور اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد در کاخ سفید و دیدار با جو بایدن و عضویت این کشور در ناتو گفت: ما به صورت صریح در این خصوص صحبت کرده‌ایم. ما ترکیه را تشویق کرده‌ایم که با هرچه زودتر با عضویت سوئد در ناتو موافقت کند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: سوئد یک همکار قوی است که دارای ارزش‌های مشترک با ناتو است و می‌تواند به تقویت امنیت اروپا کمک کند بنابراین ما معتقدیم این کشور باید هرچه زودتر به عضویت ناتو درآید.

فنلاند و سوئد سه ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین در ماه می‌۲۰۲۲ موضع بی‌طرفی را کنار گذاشته و خواستار پیوستن به ناتو شدند اما ترکیه با عضویت سوئد در ناتو مخالفت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید