پیام امام جمعه قم به دولت آلبانی/ اقدام خوبی انجام دادید که برگشتید

کدخبر: ۵۸۴۷۵۸
خطیب جمعه قم خطاب به دولت آلبانی گفت: آقای دولت آلبانی شما به گذشته نظام اسلامی در بالکان توجه کنید، وقتی بوسنی در ظلم و ستم بود ما برای استقلال مردم و عزت مسلمانان بالکان شهید دادیم.
پیام امام جمعه قم به دولت آلبانی/ اقدام خوبی انجام دادید که برگشتید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ تیرماه قم با اشاره به برنامه هفتم و دقت لازم برای برنامه‌ای راه گشا و گره گشا برای پنج سال آینده کشور، عنوان کرد: مع الاسف اجرایی شدن برنامه‌های گذشته نشان می‌دهد که تحقق این برنامه‌ها کمتر از ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: بخش از مشکلات برای تحریم و مسائل تحمیل شده به نظام است اما بخشی از آن به کاستی های مدیریتی و برنامه ریزی ما بر می گردد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به معیشت روزمره مردم  گفت: به موضوعاتی مانند اشتغال، ازدواج، مسکن، بانوان و جمعیت در برنامه هفتم به درستی پیش بینی شود. لازم است به این موضوعات، به صورت واقع بینانه و جدی توجه شود.

وی اضافه کرد: بخش فرهنگ، علم و نخبگان را فراموش نکنید. آینده کشور به فرهنگ ایمانی و انقلاب وابسته است، آینده کشور به پیشرفت علم و فناوری گره خورده است، آینده کشور به تامین امکانات لازم برای استعدادهای برجسته، نخبگان و جوانان و دانشمندان پیوست خورده است.

هشدار علم الهدی به جریان های سیاسی که با رهبری زاویه دارند

امام جمعه تهران:کشف حجاب تعرض دشمن به هویت ماست

امام جمعه قم بیان کرد: لازم است شرایطی برای ورود مردم، بخش خصوصی سالم، استعدادها و سرمایه‌ها برای رونق تولید و ساختن کشور فراهم شود.

وی خطاب به دولت آلبانی گفت: آقای دولت آلبانی شما به گذشته نظام اسلامی در بالکان توجه کنید، وقتی بوسنی در ظلم و ستم بود ما برای استقلال مردم و عزت مسلمانان بالکان شهید دادیم.

وی ادامه داد: به نام جامعه المصطفی علم، فرهنگ و ارزش های معنوی را ارائه کردیم و کنار بوسنی برای نجات آن‌ها ایستادیم، شما به جای این همه خدمتی که نظام اسلامی کرد به  حرف آمریکا و اسرائیل گوش دادید و به منافقین جا دادید و نتیجه اش این شد که این منافقین خونخوار به جان شما افتادند. شما اقدام خوبی انجام دادید که برگشتید.

خطیب جمعه قم خطاب به فرانسه گفت: شما خیانت زیادی کردید، دشمنان ایران و اسلام را پناه دادید، از این راه غلط برگردید، ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران اهل عقل و منطق هستند و با حساب و کتاب عمل می کنند، هم مظلوم و هم مقتدر هستند و از اقتدار ملت ایران بترسید؛ زیرا به فضل خدا حقوق خود را در همه عالم احیا می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه قم اضافه کرد: ما مدعی حقوق بشر در فرانسه هستیم مدعی حقوق زن در اروپا و آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: فرانسه با مسلمانان، مستضعفان و مهاجرانش به خوبی رفتار نکرده است و پرونده حقوق بشر فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی تاریک است، خود را اصلاح کنید برای امت اسلام قابل قبول نیست که دولت سوئد از آتش زدن قرآن حمایت می‌کند.

خطیب جمعه قم در مورد بحث حجاب و عفاف هم گفت: دستگاه مقنن باید حریم حجاب را حفظ کنند. حجاب باید از سوی دولت، مردم، مسئولین اعتباری افزون تر پیدا کند و وظیفه همه ما است که هر کاری برای ساختن  فرهنگ ایمانی انجام دهیم.

آیت الله اعرافی در خطبه اول ضمن تبریک عید غدیر خم عنوان کرد: غدیر خم، عید بزرگ الهی، چشم جوشان فیض خداوند، رود خروشان معارف الهی و دریای مواج فیوضات الهی است.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر عید الله اکبر است، گفت: ده‌ها صفت برای این عید بزرگ در روایات و اخبار برشمرده شده است، غدیر بزرگ بود برای اینکه در غدیر آخرین موضع رسول خدا (ص) در اعلام ولایت و امامت تبیین شد و به صورت رسمی، آشکار و برجسته نصب امام و خلیفه رسول خدا (ص) انجام شد.

وی اظهار کرد: داستان غدیر از چنان درخششی برخوردار است که گوشه‌ای از آن در ۱۱ جلد کتاب الغدیر علامه امینی تبیین شده است. در این کتاب برای روایت این واقعه، در نسل اول ۱۱۰ صحابی، در نسل دوم ۸۴ تابعیین و ۳۶۰ عالم و مورخ سنی و شیعه شمرده شده است.

امام جمعه قم اظهار کرد: هرکسی با این گزارش‌ها و نقل‌های تاریخی مواجه شود بدون تردید در مقابل این حادثه با شکوه سر تعظیم فرود می‌آورد.

وی گفت: حدیث غدیر متواتر است و معنای آن صراحت دارد. این داستان با داستان‌های متعددی که رسول خدا به حضرت علی اشاره می‌کردند تفاوت دارد، این داستان در اواخر عمر حضرت رسول (ص)  رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه علامه امینی نشان دادند که واقعه غدیر  تواتر فوق حد عادی دارد و معنای غدیر ولایت و امامت عظما و کبری است، بیان کرد: گذر زمان بسیاری از وقایع و رویدادها را به طاق نسیان می‌سپرد اما هرچقدر این رویداد در موقعیت ویژه‌ای اتفاق افتاده باشد حافظه تاریخ داستان را بیشتر نگه می‌دارد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه باقی ماندن غدیر در بستر عادی تاریخ رخ نداده است، گفت: اعلام رسمی رسول خدا با موانعی مواجه شد اما با وجود این موانع واقعه غدیر ماندگار شد و در هر قطعه‌ای از زمان با شکوه بیشتر می‌درخشد.

وی در رابطه با موانعی که در سر راه درخشش غدیر به وجود آمد، گفت: یک قرن بعد از رسول خدا (ص) نقل حدیث پیامبر ممنوع بود و افراد را به خاطر نقل داستان‌های رسول خدا (ص) به زندان می‌انداختند و کتاب‌ها را می سوزاندند و برای این امر، پنج تا ده دلیل آورده بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه قم اضافه کرد: بیش از صد بیان فضایل حضرت علی و ائمه ممنوع بود و بخش نامه‌هایی از خلفا پخش می‌شد که از خاندان پیامبر و فضایل آن‌ها چیزی نگویید. علاوه بر این در منبرها حضرت علی (ع) را در لعن و دشنام می‌دادند.

وی تحریف و جعل احادیث در رابطه با حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) را از دیگر دلایل دانست، اظهار کرد: همه این دلایل تلاش کردند که حجاب بر رخ غدیر زده شود اما غدیر از همه آن‌ها گذشت و به دست ما رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید