طعنه معنادار انگلیس به زلنسکی / ما فروشگاه آمازون نیستیم

کدخبر: ۵۸۵۷۵۵
اقتصادنیوز: انگلیس در واکنش به انتقاد رئیس‌جمهور اوکراین از ناتو، گفت: لندن خدمات تحویل آمازون برای تسلیحات به اوکراین نیست.
طعنه معنادار انگلیس به زلنسکی / ما فروشگاه آمازون نیستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در واکنش به انتقادهای زلنسکی از ناتو به علت مشخص نکردن برنامه زمانی پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی، گفت که لندن خدمات تحویل شرکت آمازون برای تسلیحات به اوکراین نیست و کی‌یف باید از حامیانش قدردانی کند.

درخواست مهم دبیرکل سازمان ملل از اعضای شورای امنیت

اسکای‌نیوز گزارش داد، وی به اوکراینی‌ها توصیه کرد که به خاطر داشته باشند که کشورها باید سیاستمداران شکاک در واشنگتن و دیگر پایتخت‌ها را ترغیب کنند که ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی که به کی‌یف برای جنگ علیه روسیه می‌شود ارزشش را دارد.

والاس در اینباره توضیح داد: بعضی اوقات شما باید قانونگذاران در کنگره آمریکا را متقاعد کنید، شما باید سیاستمداران شکاک در کشورهای دیگر را ترغیب کنید که این کار ارزشش را دارد.

زلنسکی بعدتر به شبکه اسکای نیوز گفت: از چیزی که وزیر دفاع انگلیس گفته متعجب شدم. ما همیشه قدردان هستیم. من نمی‌دانم منظور او چه بود و اینکه چطور باید ابراز قدردانی کنم. 

 

وی با طعنه ادامه داد: ما می‌توانیم صبح از خواب بیدار شویم و به صورت شخصی از وزیر تشکر کنیم. ما از انگلیس ممنون هستیم.

درحالیکه اوکراین به علت فشارهای غرب برای پیوستن این کشور به ناتو وارد جنگ با روسیه شده است، اکنون اعضای این ائتلاف نظامی به ویژه آمریکا اجازه ملحق شدن کی‌یف به این جمع را نمی‌دهد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اعلام کرده که اوکراین هنگام مهیا شدن شرایط به این بلوک نظامی خواهد پیوست.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم پیشتر گفته بود که تا زمان پایان جنگ بین مسکو و کی‌یف امکان عضویت اوکراین در ناتو وجود ندارد. زلنسکی نیز از شرایط به وجود آمده ناراضی است و خواهان مشخص کردن یک تاریخ مشخص برای پیوستن کشورش به ناتو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید