تحرکات مشکوک واشنگتن در سوریه/ 100 خودروی مهمات وارد پایگاه آمریکایی ها شد

کدخبر: ۵۸۵۹۷۲
۲ کاروان آمریکایی شامل ۱۰۰ خودروی حامل تسلیحات، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه منتقل شده‌اند.
تحرکات مشکوک واشنگتن در سوریه/ 100 خودروی مهمات وارد پایگاه آمریکایی ها شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع محلی در سوریه شامگاه پنچشنبه از حرکت دو کاروان آمریکایی شامل ۱۰۰ خودرو و حامل ادوات و مهمات نظامی و سوخت از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز با عراق به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه خبر دادند..

بر پایه این گزارش خبرنگار المیادین اعلام کرد که نیروهای کمکی رهسپار پایگاه‌های آمریکایی در «الشدادی» در حومه الحسکه، «رمیلان» و «تل بیدر» شدند و شامل خودروهای زرهی و تانکرهای نفت بود.

المیادین در ادامه گزارش خود آورده است که ائتلاف موسوم به ضد داعش از ابتدای سال ۲۰۲۳ در پایگاه‌های خود در شرق سوریه اقدام به نصب آتشبارها و سامانه‌های پدافند هوایی کرده تا نسبت به حملات مقاومت مردمی به این پایگاه‌ها در امان باشد.

شبه نظامیان "قسد" با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید