واکنش شدید طالبان به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان

کدخبر: ۵۸۷۸۶۳
سخنگوی وزارت خارجه در دولت موقت طالبان، سخنان امیرعبداللهیان را درباره انتقال سران داعش به افغانستان را تکذیب کرد.
واکنش شدید طالبان به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اخیرا در مصاحبه با صداوسیما گفته بود "سران داعش و اعضای این گروه تروریستی از عراق، سوریه و بخش‌هایی از لیبی در ماه‌های اخیر به افغانستان منتقل شده‌اند. موضوع دیگر درباره افغانستان بحث گسترش تروریسم در این کشور است. بر هیچ کس پوشیده نیست امروز که سران داعش و نیروهای کارکشته داعش از عراق، سوریه، بخش‌هایی از لیبی در این ماه‌ها داخل افغانستان منتقل شده اند. این اتفاقاً یکی از چالش‌های مقابل هیئت‌ها حاکمه فعلی و طالبان در افغانستان است". 

"عبدالقهار بلخی" سخنگوی وزارت خارجه در دولت موقت طالبان افغانستان در توییتی خطاب به وزیر خارجه ایران گفت: " بجای انداختن بار مسوولیت بدوش دیگران، بهتر است کشورها مکلفیت‌های {مسوولیت های} بین‌المللی خویش را در قبال مصونیت  مرزهای خویش انجام دهند".

توییت سخنگوی طالبان علیه امیرعبداللهیان

بلخی نوشت:‌ "وزیر امور خارجهٔ ایران به‌ رسانه‌ها گفته است که رهبران داعش از عراق، سوریه و لیبیا به افغانستان منتقل شده اند،  که حقیقت ندارد و آن را رد می‌کنیم. امارت اسلامی افغانستان هم در زمان اشغال و هم پس از پایان آن با داعش مبارزهٔ جدی و منظم نموده است که در نتیجهٔ آن گروه یادشده توانایی تخریبی خود را از دست داده است".

او با رد سخنان وزیر خارجه ایران تاکید کرد که امارات اسلامی افغانستان (طالبان) ادامه داد‌: "مقامات ایرانی باید بجای اظهارات نگران‌کننده در مورد افغانستان، روی روابط سازندهٔ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بین ‌دو کشور و ملت‌ همسایه و دوست تمرکز کنند.

این سخنگو ادامه داد: " در صورتی که ایران در مورد انتقال داعشیان به افغانستان معلومات دارد، امیدواریم با ما شریک‌اش بسازد تا نیروهای امنیتی افغانستان در مورد آن اجراآت لازم نماید".

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتر نوشت:‌  در صورتی که ایران در مورد انتقال داعشیان به افغانستان معلومات دارد، امیدواریم با ما شریک‌اش بسازد تا نیروهای امنیتی افغانستان در مورد آن اجراآت لازم نماید. قابل یادآوری است که افغانستان با کشورهای یادشدهٔ عربی مرز مشترک ندارد. امارت اسلامی به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که امنیت افغانستان را تهدید کند ویا از خاک ما علیه دیگران استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید