واکنش تند آمریکا به مصوبه اخیر مجلس اسرائیل

کدخبر: ۵۸۸۱۵۰
اقتصادنیوز:سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصویب قانون تغییرات قضایی در کنست رژیم صهیونیستی را تاسف برانگیز دانست.
واکنش تند آمریکا به مصوبه اخیر مجلس اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در سخنانی تصویب قانون تغییرات قضایی در کنست رژیم صهیونستی را تاسف برانگیز اعلام کرد. 

به گزارش رویترز، وی در ادامه سخنانش گفت: «سران اسرائیل را فرا می‌خوانیم تا به روندی روی بیاورند که بر اساس اجماع از طریق گفت‌وگوهای سیاسی است».

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، عصر امروز (دوشنبه)، به حذف اصل «عدم معقولیت» رأی مثبت داد.

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «کان»، این اصل با رای مثبت ۶۴ عضو پارلمان به تصویب رسیده و نمایندگان اپوزیسیون جلسه امروز را تحریم کرده‌اند.

پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب حذف این اصل درواقع قانون تغییر در بخشی از ساختار قضایی را تایید نهایی کرده‌ است که احزاب اپوزیسیون به‌شدت با آن مخالف هستند چراکه حذف این اصل اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی را کاهش و در مقابل نفوذ قوه مجریه را افزایش می‌دهد.

اصل عدم معقولیت به دیوان عالی رژیم صهیونیستی این امکان را می‌داد که تصمیمات دیگر قوه‌ها را در صورتی که آن را غیر معقول بداند، ملغی کند، اما با تصویب این طرح قوه قضائیه دیگر امکان لغو تصمیمات دیگر قوه‌ها را نخواهد داشت.

پس از تصویب این طرح، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که جمع زیادی از شهرک‌نشینان مقابل پارلمان تجمع کرده‌اند.

«یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این احزاب در اعتراض به این قانون، فردا (سه‌شنبه)، درخواستی برای دیوان عالی ارسال خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید