آخرین خبرها از تحرکات لاریجانی و حسن روحانی برای انتخابات مجلس

کدخبر: ۵۸۸۱۷۲
اقتصادنیوز: مجموع تحرکات اردوگاه اصولگرایان تا این جای کار نشان می‌دهد که همچون انتخابات گذشته راه جبهه پایداری از دیگر اصولگرایان احتمالا جدا می‌شود.
آخرین خبرها از تحرکات لاریجانی و حسن روحانی برای انتخابات مجلس

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:اگرچه این جریان در انتظار مشخص شدن موضع انتخاباتی پاستورنشینان است. تحولات کشور به خصوص حوادث سال گذشته و نوع مواضع پایداری‌ها در مورد حوادث ۱۴۰۱ این جدایی را آشکارتر از گذشته کرده است تا آنجا که بسیاری از اختلاف‌های عمیق میان اصولگرایان خبر می‌دهند. برخی براین عقیده‌اند که پایداری‌ها در انتخابات امسال با توجه به اهداف مشترکشان از مجلس آینده متحد اصلی پاستورنشینان خواهند بود.

رصد تحرکات اخیر علی لاریجانی و نزدیکانش نیز نشان می‌دهد احتمال ارائه لیست انتخاباتی ازسوی او جدی‌تر شده است. «دنیای اقتصاد» در گزارشی که در تاریخ ۱۸تیرماه با عنوان ۴ برداشت از آینده سیاسی لاریجانی منتشر کرده بود چهار سناریو را در مورد اکت احتمالی لاریجانی در انتخابات آتی ترسیم کرده بود. در سناریوی اول آن گزارش پیش‌بینی کرده بود که او ترجیح خواهد داد به جای ورود مستقیم به انتخابات دست به تهیه لیست انتخاباتی از چهره‌های نزدیک به خود بزند و لیستی با حمایت خود راهی مجلس شورای اسلامی کند. آن گزارش حتی از فعال شدن تیم انتخاباتی او در برخی شهرستان‌ها پرده برداشته و از پیشنهاد به آذری‌جهرمی برای نامزدی خبر داده بود.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که او به آذری‌جهرمی پیشنهاد حضور در انتخابات مجلس را داده ولی ظاهرا او تا به حال این دعوت را رد کرده است. در همین حال بسیاری بیانیه اخیر علی لاریجانی را در محکومیت قرآن‌سوزی و حمایت از پیشنهاد سیدحسن نصرالله در اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی را دلیلی بر فعال شدن مجدد او در فضای سیاسی کشور قلمداد می‌کنند. همزمان با این اخبار، گزارش‌های رسیده دیگر به «دنیای اقتصاد» از فعال شدن حسن روحانی و نزدیکانش برای رسیدن به یک لیست انتخاباتی حکایت می‌کند. از سوی دیگر فعالیت محمد‌باقر قالیباف و نزدیکانش برای انتخابات مجلس نیز قوت گرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی