افشاگری جدید درباره برکناری رابرت مالی/ او جاسوس ایران بود؟

کدخبر: ۵۸۸۵۰۳
یک نشریه آمریکایی نوشت: رابرت مالی ممکن است اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را به شبکه‌ای از طرفداران حکومت ایران که از توافق دولت اوباما با ایران حمایت می‌کردند، افشا کرده باشد.
افشاگری جدید درباره برکناری رابرت مالی/ او جاسوس ایران بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نشریه واشنگتن فری بیکن گزارش جالب و جنجالی منتشر کرده و در آن به ابعاد جدید علت برکناری و قطع شدن دسترسی‌های امنیتی رابرت مالی، مسئول سابق میز ایران در وزارت خارجه آمریکا پرداخته است.

نشست محرمانه درباره پرونده رابرت مالی

طبق این گزارش، رابرت مالی در مورد سوء استفاده از اطلاعات محرمانه، مورد تحقیق قرار گرفت و اتهامات وی به حدی جدی بود که تحقیقات بعداً از دفتر وزارت خارجه آمریکا به FBI تحویل داده شد.

منابعی که با نشریه واشنگتن فری بیکن صحبت کردند، اعلام کردند که رابرت مالی ممکن است اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را به شبکه‌ای از طرفداران حکومت ایران که از توافق دولت اوباما با ایران حمایت می‌کردند، افشا کرده باشد. در این گزارش، به مجموعه حامیان توافق ایران و آمریکا که حتی ممکن است طرفداران حکومت ایران هم باشند (علاوه برلابی‌گری) با عنوان «اتاق پژواک» نام برده شده است.

پس‌لرزه افشای فایل صوتی رابرت مالی درباره برجام/ ماموریت مالی در مذاکرات با ایران چه بود؟

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده که رابرت مالی ممکن است در حالی که بایدن برای احیای مجدد توافق با ایران در حال تلاش بوده، اطلاع رسانی به «اتاق پژواک» را از سر گرفته باشد و در یکی از این جلسات توجیهی ممکن است اطلاعاتی را که مجاز به افشای آن نبوده، مطرح کرده باشد.

عجیب اینکه به استناد یکی از رسانه‌های ایرانی، رابرت مالی به طور معمول با تعدادی از حامیان ایران در آمریکا مانند تریتا پارسی در تماس بوده و این متحدان به عنوان واسطه برای مذاکره با دولت ایران عمل می‌کنند. در حال حاضر این نظریه که در یک رسانه ایرانی مطرح شده بود، در رسانه های آمریکایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید