واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی پاکستان

کدخبر: ۵۸۹۴۵۱
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل به شدت حمله انتحاری در استان خیبر پختو نخوا پاکستان را محکوم کرد.
واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: بر اساس گزارش ها این انفجار جان ۵۴ نفر را گرفت و ۸۳ نفر دیگر را مجروح کرد. دبیرکل سازمان ملل با قربانیان ابراز همدردی می کند و خواهان بهبودی سریع مجروحان است.

این سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل ز مقامات پاکستانی می خواهد عاملان این حمله را به دست عدالت برساند.

داعش مسئولیت انفجار مرگبار پاکستان را برعهده گرفت

فرحان حق تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل همه اقدامات تروریستی و حمله عمدی به غیرنظامیان را محکوم می کند و در مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت پاکستان ایستاده است.

هشتم مرداد ماه هنگام برگزاری اجتماع مردمی حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) در منطقه "باجور" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور انفجاری به وقوع پیوست که تعداد کشته شدگان به ۵۴ نفر افزایش یافته و اگرچه هنوز هیچ فرد یا گروه مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما بر اساس اعلام رسانه های پاکستانی، نهادهای امنیتی این کشور، گروه تروریستی داعش مظنون اصلی این انفجار مرگبار است.

حوادث تروریستی طی دو سال اخیر به طور بی سابقه‌ای در پاکستان شدت یافته است. طی یکسال گذشته گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بسیاری از عملیات‌های بمب‌گذاری و انتحاری را در پیشاور و دیگر مناطق ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان را برعهده گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید