آخرین نظرسنجی ها در سرزمین‌های اشغالی چه می‌گوید؟

کدخبر: ۵۹۰۱۳۹
اقتصادنیوز: نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده میان اسرائیلی ها حاکی از ادامه روند کاهش مقبولیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.
آخرین نظرسنجی ها در سرزمین‌های اشغالی چه می‌گوید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جدیدترین نتایج نظرسنجی منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تداوم اختلاف نظر سیاسی صهیونیسها در سطح داخلی و سنگین شدن اندک پله ترازو به سود حزب «اتحاد» به ریاست بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و به زیان حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم حکایت دارد.

وبسایت صهیونیستی «i۲۴» گزارش داد، نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده میان صهیونیست‌ها حاکی از ادامه روند کاهش مقبولیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دستیابی حزب لیکود به ۲۷ صندلی کنست (پارلمان) این رژیم در مقابل ۳۰ کرسی حزب موسوم به «اتحاد» به رهبری بنی گانتس وزیر جنگ پیشین در صورت برگزاری انتخابات در برهه فعلی است.

این نظرسنجی نشان داد که ائتلاف کابینه کنونی نسبت به نظرسنجی‌های قبل دو کرسی را در پارلمان از دست داد و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در حال حاضر تنها موفق به دستیابی به ۵۳ کرسی می‌شود و این در حالی است که احزاب مخالف و عربی ۶۷ کرسی را به دست می‌آورند.

نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که در صورتی که امروز انتخابات کنست برگزار شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۷ کرسی، فهرست «صهیونیسم دینی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی دارایی کنونی کابینه نتانیاهو ۵ کرسی و حزب «عوتسما یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی، تنها خواهد توانست ۵ کرسی را بدست آورد.

حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی که از احزاب دینی حریدی به شمار می رود نیز ۹ کرسی را از آن خود خواهد کرد. احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای موسوم به "آگودات اسرائیل" و "دگل تورات" به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» نیز ۷ کرسی به دست خواهند آورد.

طبق این نظرسنجی، حزب «اتحاد» ۳۰ کرسی، حزب یش عتید (آینده‌ای هست) به رهبری "یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ۱۶ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

حزب ائتلاف جنبش فهرست مشترک عربی نیز ۶ کرسی را به دست خواهند آورد.

براساس نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، حزب موسوم به «اسرائیل بیتینو» به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی ۵ کرسی و حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» و جبهه دموکراتیک و جنبش عربی تغییر نیز هرکدام ۵ کرسی به دست خواهند آورد.

احزاب «کار» و «تجمع» نیز نخواهند توانست رأی مورد نیاز برای ورود به کنست را احراز کند.

بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ۳۶ درصد مشارکت کنندگان بر پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» با توافق ائتلاف کابینه و جناح اپوزیسیون تاکید دارند و تنها ۱۵ درصد معتقد به تصویب یکجانبه آن توسط کابینه هستند.

در سرزمین‌های اشغالی حزبی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب می‌شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۶۱ کرسی را به دست آورد، با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات کنست، احزاب مخالف کابینه کنونی نتانیاهو با ائتلاف احزاب عربی به تنهایی موفق خواهند شد تشکیل کابینه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید