بر اساس آخرین نظرسنجی؛

حزب نتانیاهو شش کرسی پارلمانی عقب افتاد

کدخبر: ۳۱۶۱۲۸
اقتصادنیوز؛ نتایج پیمایش‌های افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی از افزایش فاصله حزب آبی‌وسفید با حزب حاکم لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.
حزب نتانیاهو شش کرسی پارلمانی عقب افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی پیش از برگزاری انتخابات سراسری نشان می‌دهد که اختلاف حزب «آبی‌وسفید» به رهبری «بنی گانتز» با حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» باز هم بیشتر شده است.

طبق پیمایش انجام‌شده توسط نشریه «اسرائیل هیوم» که به نتانیاهو نیز نزدیک است، اگر امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود حزب آبی‌وسفید با صعود چهار پله‌ای نسبت به انتخابات شهریور ماه، حائز 37 کرسی پارلمان می‌شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» حزب لیکود نیز که طی روزهای اخیر با مشکلاتی مانند رسمی شدن اتهامات مجرمانه نتانیاهو و به چالش کشیده شدن رهبری وی در این حزب مواجه است، با سقوط دو پله‌ای نسبت به انتخابات قبلی، 31 کرسی پارلمان را به دست می‌آورد.

این نظرسنجی همچنین می‌گوید که حزب لیست مشترک اعراب با یک کرسی افزایش به تعداد 14 کرسی می‌رسد و حزب « اسرائیل بیتُنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» نیز در همان 8 کرسی خود باقی می‌ماند.

نظرسنجی اسرائیل هیوم همچنین از سوال‌شوندگان خواست که یک بار «گیدئون سعر» را رهبر حزب لیکود در نظر گرفته و آنگاه به سوالات جواب دهند. در این حالت، ائتلاف راست‌گرا تقویت شده و می‌تواند 56 کرسی به دست بیاورد. در حالت رهبری نتانیاهو نیز ائتلاف راست 51 کرسی پارلمان را خواهد داشت.

طبق این نتایج، در هر صورت باز هم نه ائتلاف راست و نه ائتلاف چپ حائز اکثریت لازم (61 کرسی)‌ برای تشکیل کابینه نخواهند شد و بن‌بست سیاسی در رژیم اسرائیل بعد از انتخابات سوم نیز ادامه خواهد یافت.

نمایندگان پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) روز چهارشنبه طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کرده و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

این اتفاق بعد از آن افتاد که نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.


تصویری از نتایج نظرسنجی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید