اقدام تلافی جویانه روسیه/ مدودوف اوکراین را با پاسخ سخت تهدید کرد

کدخبر: ۵۹۰۳۷۰
اقتصادنیوز: معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه گفت که حملات تقابلی علیه اوکراین در پی حملات پهپادی آن، هر امکانی را برای احیای توافق غلات از بین می‌برد.
اقدام تلافی جویانه روسیه/ مدودوف اوکراین را با پاسخ سخت تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از اسکای نیوز، دمیتری مدودف، معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه و رییس جمهور پیشین این کشور اظهار کرد که مسکو در پاسخ به حملات اوکراین به کشتی‌های روسی در بیست‌وچهار ساعت گذشته در دریای سیاه، حملات بیشتری علیه بنادر اوکراین انجام خواهد داد.

مدودف به حملات پهپادی اوکراین به یک کشتی جنگی روسیه در بندر نووروسیسک و به یک نفتکش در نزدیکی کریمه اشاره داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که ریاست شورای امنیت ملی این کشور را نیز بر عهده دارد، روز جمعه و پس از حمله به بندر نووروسیسک، جلسه‌ای را با حضور مدودف تشکیل داد.

مدودف مدت کوتاهی پس از این جلسه در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ظاهرا، حملاتی که به اودسا، ایزمایل و دیگر جاها برایشان کافی نبوده است.

ادعای روسیه درباره آمار کشته های ارتش اوکراین در زاپروژیا

او گفت: اگر تفاله‌های کی‌یف می‌خواهند باعث بروز یک فاجعه اکولوژیکی در دریای سیاه شوند، باید یکی هم در قلمرو خودشان گیرشان بیاید که به زودی به لهستان نیز می‌رسد و قرن‌ها پس از آن نیز اثرش باقی خواهد ماند. این نظر قطعی درباره توافق غلات خواهد بود.

روسیه در هفته‌های اخیر و پس از حملات پی در پی اوکراین به پل کریمه، به بندر اودسا در دریای سیاه که مقر نیروی دریایی اوکراین در آن‌جا واقع شده است، همچنین به ایزمایل که بندر اصلی اوکراین در حاشیه رود دانوب حمله کرده و به زیرساخت بنادر و انبارهای غلات آسیب زد.

مسکو که ماه پیش از توافقی خارج شد که اوکراین را قادر می‌ساخت با امنیت غلات خود را از طریق دریای سیاه صادر کند، حملات به بنادر اوکراین را پس از حمله کی‌یف به پل کرچ آغاز کرد که کریمه را به روسیه متصل می‌کند.

مدودف گفت که حملات تقابلی علیه اوکراین در پی حملات پهپادی آن، هر امکانی را برای احیای توافق غلات از بین می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید