تلاش «پاپ» برای میانجیگری بین سران روسیه و اوکراین

کدخبر: ۵۹۱۲۳۱
اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس خواستار نشست سران روسیه و اوکراین برای دستیابی به صلح شد.
تلاش «پاپ» برای میانجیگری بین سران روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس خواستار برگزاری نشست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای دستیابی به صلح شده است.

تارنمای خبری ایتالی ۲۴ گزارش داد، در میانجیگری احتمالی بین روسیه و اوکراین، امارات متحده عربی وارد میدان شده است و درخواست میزبانی نشستی بین پوتین و زلنسکی را می‌دهد که اهمیت تاریخی خواهد داشت.

ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین جنایت جنگی است

نشست سران روسیه و اوکراین ممکن است در جریان کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP ۲۸) که نوامبر آینده در دبی برگزار می‌شود، برگزار شود.

یک روزنامه فرانسوی (L'Orient-Le Jour) پیش‌بینی کرده است که محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در حال حاضر در تلاش است تا به درخواست پاپ فرانسیس، دیدار پوتین و زلنسکی را سازماندهی کند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، دیپلمات‌های غربی و عربی که این خبر را فاش کردند، یادآور شدند که ابوظبی از قبل اراده آغاز مجدد مذاکرات صلح را داشت و درخواست واتیکان نیز موجب تقویت این اراده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در سرمقاله‌ای که روز گذشته منتشر شد، خاطرنشان کرد که چگونه وزارت خارجه ایالات متحده تاکنون موفقیت محدودی در متقاعد کردن شیخ محمد بن زاید برای همسویی با سیاست خارجی ایالات متحده به ویژه در مورد محدود کردن روابط نظامی با چین و قطع روابط با روسیه (در راستای سیاست انزوای مسکو به دلیل حمله به اوکراین) داشته است.

این روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود یادآوری کرد که در سال گذشته شیخ محمد بن زاید (که شریک حیاتی ایالات متحده در منطقه به حساب می‌آید) ۲ بار برای دیدار با پوتین به روسیه رفت، علاوه بر این، ژوئن گذشته ابوظبی به عنوان مهمان افتخاری در مراسم مجمع سرمایه‌گذاری رهبر روسیه حضور پیدا کرد.

بنابراین امارات متحده عربی در حال تلاش برای برگزاری این نشست تاریخی است، اگرچه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که احتمال موفقیت این تلاش‌های دیپلماتیک از سوی این کشور تا چه حد خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید