واکنش ایران به اقدام تروریستی داعش در سوریه

کدخبر: ۵۹۱۶۶۸
اقتصادنیوز: ناصر کنعانی حمله تروریستی گروهک داعش به نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور را که به‌ شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از پرسنل نظامی این کشور منجر شد، شدیداً محکوم کرد.
واکنش ایران به اقدام تروریستی داعش در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۱ مرداد ماه به اقدام تروریستی گروهک تروریستی داعش علیه نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور واکنش نشان داد.

اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه پنجشنبه شب (۱۹ مرداد ماه) در بیابان‌های استان دیرالزور (شمال شرق سوریه) هدف حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت. عناصر این گروهک تروریستی این اتوبوس را به رگبار بستند که در پی آن حداقل ۲۰ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

اتوبوس مذکور در حال انتقال سربازان از مقر خود به شهر دیرالزور بود که در منطقه «المیادین» در جنوب شرق دیرالزور مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت.

در همین ارتباط ناصر کنعانی حمله تروریستی گروهک داعش به نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور را که به‌ شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از پرسنل نظامی این کشور منجر شد، شدیداً محکوم کرد. 

تصمیم جدید ایران درباره اورانیوم غنی شده

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام مراتب همدردی دولت و ملت ایران با دولت، ملت و ارتش سوریه، روند افزایشی حملات و اقدامات تروریستی در سوریه طی ماه‌های اخیر را ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل گیری ثبات، استقرار و امنیت کامل در این کشور ارزیابی کرد و افزود: کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است و اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

داعش، شامگاه جمعه ۲۰ مرداد ماه در بیانیه‌ای مسؤولیت حمله تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان سوری را برعهده گرفت.

اخیرا نیز در پی دو عملیات تروریستی توسط داعش در منطقه «السیده زینب» دمشق ۶ شش نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش فارس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که اخیرا سفری به تهران داشت نهم مرداد ماه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان درباره اقدامات داعش در سوریه گفت: سوریه و دوستان سوریه ناتوان نیستند که به وجود داعش پایان دهند. آمریکا تلاش می‌کند ابزارهای خود را از منطقه جابه جا کند تا اهدافش را محقق و سیاست یکجانبه گرایی خود را ادامه دهد. وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سؤالی درباره افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در سوریه گفت: این اقدام در راستای ادامه حمایت از تروریسم است. آمریکا تروریست‌ها را در مناطق مختلف جابه جا می‌کند. زمانی در آفریقا اهدافی داشته باشد، تروریست‌ها را منتقل می‌کند. همه داعشی‌ها از اردوگاه‌هایی که تحت نظارت آمریکاست و در آنجا آموزش می‌بینند به مناطق دیگر سرازیر می‌شوند. هدف آنها تضعیف دولت سوریه و جلوگیری از احساس آرامش شهروندان است. 

امیرعبداللهیان هم در این نشست خبری عملیات تروریستی در منطقه سیده زینب در دمشق را به ملت و دولت سوریه تسلیت گفت و با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان، اظهار داشت: باید زنگ خطری که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده را باید جدی بگیریم و به اقدامات منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با تروریسم ادامه دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید