واکنش عراق به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز

کدخبر: ۵۹۲۰۷۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عراق حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) در شیراز را به شدت محکوم کرد.
واکنش عراق به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه عراق، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، درباره حادثه تروریستی روز گذشته در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز بیانیه صادر کرد.

وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ (ع)، تاکید کرد که هرگونه اقدام تروریستی در هر شکل و قالبی را مردود می‌داند و جامعه بین‌الملل را در مبارزه با تروریسم همراهی خواهد کرد.

بغداد همچنین اعلام کرد که عراق در اندوه این حادثه تروریستی با دولت و مردم ایران شریک است و صمیمانه این حادثه را تسلیت می‌گوید و با مردم ایران ابراز همدردی می‌کند.

پیام جمهوری آذربایجان به دولت و ملت ایران

پیش این نیز، سفارت روسیه در تهران و جمهوری آذربایجان هر یک در بیانیه‌ای جداگانه حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ را محکوم کردند.

 یک تروریست مسلح، عصر روز گذشته (یکشنبه)، با ۸ خشاب مقابل حرم شاهچراغ در شیراز اقدام به تیراندازی کرد که در این حمله، یک شهروند ایرانی به شهادت رسید و هشت تن دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای امنیتی عامل این حمله تروریستی را بازداشت کردند و مجروحان نیز به بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند و روند درمان آن‌ها همچنان ادامه دارد.

چهارم آبان‌ ماه سال گذشته نیز در حمله تروریستی مشابهی به حرم شاهچراغ در شیراز، ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال به دار مجازات آویخته شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید