تایید رسمی ورود این جنگنده های قدرتمند روسی به بازار+عکس

کدخبر: ۵۹۲۵۰۶
اقتصادنیوز: هوانوردی روسیه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۲ جنگنده نسل پنجم را به خط دفاعی خود اضافه کند.
تایید رسمی ورود این جنگنده های قدرتمند روسی به بازار+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بنابر گفته رئیس شرکت "United Engine"، شرکت دولتی روسی که مسئول تولید موتورهای نظامی و غیرنظامی هوانوردی و برنامه‌های اکتشاف فضایی است، در نمایشگاه "Army-۲۰۲۳"؛ اکنون همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و شرکت قصد ندارد زمان تولید را جابجا کند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، وزارت دفاع روسیه ۷۶ فروند از این جنگنده را سفارش داده‌است. هوانوردی روسیه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۲ جنگنده نسل پنجم را به خط دفاعی خود اضافه کند.

سوخو-۵۷، یک جنگنده برتری هوایی چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است که از سال ۲۰۰۲ تاکنون درحال ساخت و توسعه است. این جنگنده به گونه‌ای طراحی شده تا توانایی پرواز ابرپیمایشی، ابرچابکی و پنهان‌کاری داشته باشد و با برخورداری از اویونیک پیشرفته بتواند از راه جنگ الکترونیک در زمین و دریا بر جنگنده‌های نسل چهارم چیره شود.

فرود پهپادهای ایرانی روی میز مذاکرات تهران- واشنگتن

ورود جنگنده‌های نسل پنجم روسیه رسما تایید شد/ عکس

بنابر گفته گزارش‌های منتشر شده، جنگنده سوخو-۵۷ در آینده جایگزین میگ-۲۹ و سوخو-۲۷ خواهد شد و روسیه آن دو جنگنده را بازنشسته خواهد کرد.

گفتنی است که روسیه در توسعه جنگنده‌های نسل پنجم از سایر کشورهای جهان جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره‌جنوبی با برنامه KF-۲۱ است؛ کی‌اف-۲۱ یک جنگنده نسل ۴٫۵ چندمنظوره محصول مشترک کره جنوبی و اندونزی است که به نیروی هوایی این دو کشور خدمت خواهد کرد.

پیمانکار اصلی این جنگنده دولت کره جنوبی است که ۶۰ درصد از هزینه پروژه را پذیرفته‌است؛ ۲۰ درصد بودجه توسط اندونزی و ۲۰ درصد دیگر توسط شرکت‌های خصوصی فراهم خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید