بازخواست بایدن بابت توافق با ایران/ سناتورها دست به کار شدند!

کدخبر: ۵۹۲۸۸۸
اقتصادنیوز: ۲۶ سناتور جمهوریخواه آمریکایی طی نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور خواستار توضیح دولت این کشور درباره آزاد کردن شش میلیارد دلار پول ایران در چارچوب توافق اخیر میان دو کشور شدند.
بازخواست بایدن بابت توافق با ایران/ سناتورها دست به کار شدند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، ۲۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار توضیح دولت ایالات متحده در خصوص آزاد کردن شش میلیارد دلار پول ایران در چارچوب توافق اخیر میان دو کشور شدند.

در این نامه با طرح این پرسش که چگونه می‌توان تضمین کرد ایران از دارایی‌های آزادشده تنها برای اهداف بشردوستانه استفاده خواهد کرد، از «دور زدن احتمالی کنگره» برای احیای برجام ابراز نگرانی شده است. 

این سناتورها با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران اعلام کرده‌اند که در هر حالی که ما قاطعانه معتقدیم آمریکا باید از هر منبع مناسبی برای آزادی شهروندان خود که به ناحق در خارج از مرزهای کشور بازداشت شده‌اند، استفاده کند اما این تصمیم پیامدهای خطرناکی داشته و این امکان را برای ایران فراهم می‌کند تا فعالیت‌های خود برای برهم زدن ثبات منطقه را ادامه دهد. 

«بیل کسیدی»، «تیم اسکات»، «جیم ریش»، «راجر ویکر»، «تام کاتن»، «بیل هگرتی»، «کیتی بریت»، «چاک گرسلی»، «لیندزی گراهام»، «استیو دینز»، «مارشا بلکبرن»، «کوین کریمر»، «تد باد»، «جی. دی. ونس»، «جان کورنین»، «پیت ریکتز»، «جان هوون»، «تاد یانگ»، «مایک کریپو»، «راجر مارشال»، «جیمز لنکفرد»، «جونی ارنست»، «تام تیلیس»، «جان کندی»، «جان باروزو» و «شلی مور کاپیتو» سناتورهای امضاکننده این نامه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید