هشدار لاروروف در باره درگیری میان قدرتهای هسته‌ای!

کدخبر: ۵۹۲۸۹۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه هشدار داد دامن زدن به تنش‌ها در اوکراین ممکن است به درگیری نظامی مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای منجر شود.
هشدار لاروروف در باره درگیری میان قدرتهای هسته‌ای!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای درباره درگیری مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای در نتیجه تشدید تنش‌ها در اوکراین هشدار داد. 

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با مجله «اینترنشنال افرز» تصریح کرد: «در بافت درگیری‌های اوکراین، خطر بزرگتر این است که ایالات متحده و کشورهای ناتو با بردن اوضاع به سمت تنش خطر درگیری مسلحانه میان قدرت‌های هسته‌ای را بالا می‌برند.»

وی اضافه کرد: «ما معتقدیم که از این رویداد می‌توان و باید جلوگیری کرد.»

دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که مسکو مجبور است همواره مخاطرات نظامی و سیاسی این موضوع را به غرب گوشزد کند؛ چرا که معتقد است که جنگ هسته‌ای، برنده‌ای نخواهد داشت. 

او خاطرنشان کرد پنج قدرت هسته‌ای جهان در بیانیه‌ مشترکی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ تأکید کرده‌اند که جنگ هسته‌ای هرگز نباید آغاز شود.

لاوروف گفت: «در شرایط فعلی، آن سند از اهمیت بیشتری برخوردار است. منطق ان سند این است که لازم است از هر گونه درگیری نظامی میان قدرت‌های هسته‌ای جلوگیری شود چرا که این خطر وجود دارد که ممکن است آن درگیری به سطح هسته‌ای ارتقا پیدا کند.»

وی اضافه کرد: «در این زمینه، در مرحله کنونی مهم‌ترین وظیفه برای هر کدام از قدرت‌های هسته‌‌ای پایبند ماندن به این تفاهمات و نشان دادن حداکثر خویشتنداری است.»

اظهارات لاوروف بعد از آن مطرح می‌شود که رسانه‌ها گزارش دادند آمریکا به دو کشور اجازه ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به کی‌یف را داده است. 

یک مقام آمریکایی بامداد جمعه گفت که کاخ سفید با ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ توسط هلند و دانمارک به کی‌یف، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی، موافقت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید