عصبانیت معاون پوتین از مقاومت اوکراین؛ آنها باید از زمین محو شود!

کدخبر: ۵۹۳۱۰۵
اقتصادنیوز: دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه اگر جنگ با اوکراین سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد مسکو چاره دیگری جز ادامه به آن ندارد، گفت: ما در این راه تنها با یک انتخاب روبرو هستیم و آن اینکه در پایان یا ما باقی خواهیم ماند یا آنها.
عصبانیت معاون پوتین از مقاومت اوکراین؛ آنها باید از زمین محو شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: بعد از گذشت مدتی مقامات غربی تغییر خواهند کرد، نخبگان آنها خسته خواهند شد و شروع به التماس برای مذاکره و آتش‌بس خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم ملی‌گرای اوکراین باید از روی زمین محو شود، افزود: حتی اگر از این رژیم فقط یک خاکستر باقی بماند، نباید اجازه داد این خاکستر تحت هیچ شرایطی فرصت تولد دوباره داشته باشد.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با یادآوری این نکته که روسیه چاره دیگری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر این جنگ سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد، باید به آن ادامه دهیم چرا که یا ما رژیم سیاسی متخاصم آنها را نابود خواهیم کرد یا غربی‌ها به اتفاق یکدیگر موجودیت روسیه را تهدید خواهند کرد.

وی افزود: بنابراین تنها با از بین رفتن کامل رژیم این کشور متخاصم و تضمین وفاداری مطلق کی‌یف و کنترل مسکو بر همه چیزهایی که در قلمرو اوکراین اتفاق می‌افتد و خواهد افتاد، می‌تواند از تهدید آنها علیه روسیه جلوگیری کند و ما به این مهم دست خواهیم یافت.

مدودوف با تاکید بر اینکه شکست غرب در رویکردی که در رابطه با اوکراین در پیش گرفته است، اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: مهم نیست که رهبران غربی که به مردم خود اهمیتی نمی‌دهند، سوگند یاد کردند که تا زمانی که نیاز باشد از کی‌یف با سلاح و پول حمایت کرده و ویرانه‌های اقتصاد در حال مرگ رژیم کی‌یف را بازسازی و در عین حال تحریم‌های دیوانه‌وار خود علیه روسیه را حفظ کنند چرا که در پایان هیچ یک از این موارد کارساز نخواهد شد.

وی افزود: برای آنها جنگ اوکراین یک جنگ خارجی است، غربی‌ها با افرادی که در این جنگ می‌میرند بیگانه هستند و از مرگ آنها متاسف نمی‌شوند.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد: بنابراین غربی‌ها در این راه هرگز از نقطه‌ای فراتر نخواهند رفت که امکان لطمه زدن به منافع آنها را ایجاد کند.

وی افزود: ممکن است سران غرب در اجلاس سران یا در سازمان ملل در این باره با صدای بلند اعتراض کنند اما در نهایت این جنگ برای آنها یک جنگ خارجی است (جنگ خودشان نیست) و جنگ در خارج، دیر یا زود خسته‌کننده، پرهزینه و بی‌ربط می‌شود.

مدودف در پایان گفت: اما برای ما این یک تراژدی، یک نزاع وجودی و جنگ بر سر ادامه حیات است و ما تنها با یک انتخاب روبرو هستیم و آن اینکه در پایان یا ما باقی خواهیم ماند یا آنها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید