برگزاری یک رزمایش کلیدی میان کره جنوبی و آمریکا

کدخبر: ۵۹۳۳۷۲
اقتصادنیوز: کره جنوبی و آمریکا امروز (دوشنبه) یک رزمایش بزرگ را آغاز کرده‌اند.
برگزاری یک رزمایش کلیدی میان کره جنوبی و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری یونهاپ، این رزمایش با عنوان "سپر آزادی اولچی" و بر اساس سناریوی یک جنگ تمام عیار با حضور نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در حال برگزاری است.

این رزمایش بزرگ با هدف تقویت و گسترش ظرفیت‌های نظامی و دفاعی در مقابل تهدیدهای آزمایش‌های موشکی و لفاظی‌های شدیداللحن کره شمالی آغاز شده است.

این رزمایش در حالی آغاز شده که رسانه دولتی کره شمالی امروز گزارش کرد که کیم جونگ اون، رهبری این کشور بر آزمایش‌های موشک کروز که از یک ناو و در اعتراض به این رزمایش پرتاب شد، نظارت داشت.

بر اساس اعلام یکی از مقام‌های ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، حدود ۳۰ رویداد آموزشی قرار است در جریان این رزمایش انجام شود.

 

رزمایش امسال "سپر آزادی اولچی" شامل سناریوهایی برای آموزش سربازان به منظور نقل و انتقال سریع در دوران جنگ و همچنین واکنش به انتشار احتمالی نادرست اطلاعات از سوی پیونگ یانگ در دوران جنگ یا احتمال وقوع جنگ می‌شود.

در کنار نیروهایی از سوی کره جنوبی و آمریکا، پرسنل نظامی از کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل نیز حضور دارند که شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، انگلیس، یونان، ایتالیا، نیوزیلند، فیلیپین و تایلند می‌شوند.

فرماندهی سازمان ملل یک نیروی کلیدی بود که درگیری ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بین دو کره را متوقف کرد. کمیسیون نظارت بر ملل بی طرف نیز به عنوان ناظر بر توقف جنگ دو کره قرار است در این رزمایش حضور داشته باشد. این کمیسیون نمایندگانی از سوئیس و سوئد دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید