کره شمالی ترس خود را لو داد/ هشدار پیونگ یانگ درباره نشست کمپ دیوید

کدخبر: ۵۹۳۴۹۹
اقتصادنیوز: کره شمالی رزمایش نظامی سالانه ایالات متحده و کره جنوبی را محکوم و اعلام کرد: نشست سران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید احتمال جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.
کره شمالی ترس خود را لو داد/ هشدار پیونگ یانگ درباره نشست کمپ دیوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کره جنوبی و ایالات متحده رزمایش تابستانی سپر آزادی اولچی را روز دوشنبه آغاز کردند که به منظور تقویت پاسخ‌های مشترک خود به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی طراحی شده است. پیونگ یانگ مدتهاست که این رزمایش را تمرینی برای جنگ خوانده و آن را محکوم کرده است.

پیونگ یانگ در تفسیری که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) منتشر شد، گفت: نشست سران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید در روز جمعه با هدف تحریک آغاز یک جنگ هسته‌ای برگزار شده است.

در این تفسیر آمده است: اگر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی امسال بر اساس توافقات به دست آمده در کمپ دیوید برگزار شود، احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره واقعی‌تر خواهد شد.

سران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن، در کمپ دیوید توافق کردند که همکاری‌های نظامی و اقتصادی را عمیق‌تر کنند زیرا به دنبال ایجاد وحدت در برابر قدرت رو به رشد چین و تهدیدات هسته‌ای کره شمالی هستند.

در تفسیر کره شمالی آمده است که وضعیت حاکم مستلزم آن است که ارتش این کشور ابتکار عمل، اقدام تهاجمی و قاطعانه برای جنگ را به دست گیرد اما در این تفسیر توضیح بیشتری درباره چگونگی انجام این کار ارائه نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید