کره شمالی موشک دوربرد هسته‌ای می سازد

کدخبر: ۳۲۲۶۲۵
اقتصاد نیوز: وزیر دفاع آمریکا اتهامات تازه‌ای را علیه برنامه موشکی کره شمالی مطرح کرده است.
کره شمالی موشک دوربرد هسته‌ای می سازد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در اظهاراتی گفت: کره شمالی آشکارا در حال تلاش برای ساخت یک موشک دوربرد هسته ای است.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در شرایطی است که واشنگتن به تلاش های خود برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای با پیونگ یانگ ادامه می دهد.

اسپر این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اش از تهدید مربوط به سلاح راهبردی جدید کره شمالی بیان کرده است.

مارک اسپر افزود: آنها حداقل یک برنامه تحقیق و توسعه تهاجمی و یک برنامه آزمایش را در دستور کار دارند. ما نسبت به تلاش های آنه هوشیار و مراقب هستیم. بی شک آنها در حال تلاش برای ساخت یک موشک بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای هستند. این چیزی است که به دقت آن را زیر نظر داریم.

کره شمالی آخرین بار در سال 2017 میلادی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرده است، یعنی قبل از آغاز مجدد مذاکرات هسته ای با آمریکا.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی به خاطر اختلافات دو طرف بر سر لغو تحریمها و توقف برنامه های تسلیحاتی و هسته ای به بن بست رسیده است.

کره شمالی اخیرا اعلام کرده است که قصد از سرگیری آزمایش های هسته ای و موشک های دوربرد را دارد.

اسپر از کره شمالی خواست تا به مذاکره بازگردد. وی در این باره گفت: هنوز فرصت بازگشت به روند دیپلماتیک با آنها وجود دارد و تصور می کنم بهترین راهکار دستیابی به یک توافق سیاسی خواهد بود.

آمریکا برای تسهیل مذاکرات با کره شمالی، مانورها و تمرینات نظامی مشترک با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید