گلوله‌باران دونتسک توسط روسیه/ غیرنظامیان قربانی شدند

کدخبر: ۵۹۳۶۹۲
اقتصادنیوز: اداره نظامی دونتسک اعلام کرد که در نتیجه گلوله‌باران این منطقه توسط روسیه، دست کم پنج نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
گلوله‌باران دونتسک توسط روسیه/ غیرنظامیان قربانی شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  اداره نظامی دونتسک اعلام کرد که در نتیجه گلوله‌باران این منطقه توسط روسیه، دست کم پنج نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. «پاولو کریلنکو» رئیس اداره نظامی منطقه دونتسک، گفت که گلوله‌باران در منطقه «لیمان» رخ داده است.

بنا بر اعلام دفتر دادستانی منطقه دونتسک، سه نفر از ساکنان در حالی که روی نیمکتی در نزدیکی یک خانه شخصی در روستای «تورسکه» نشسته بودند، کشته شدند. یکی دیگر از ساکنان تورسکه نیز متحمل جراحات متعدد قفسه سینه، شانه و لگن شده است.

در روستای «زاکیتنه» نیز یک مرد ۲۶ ساله دچار شکستگی جمجمه و کوفتگی مغزی شد.

کریلنکو در مصاحبه‌ای با رسانه‌های اوکراینی گفت که دو غیرنظامی نیز در شهرک «یامپیل» در منطقه دونتسک کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی افزود که روسیه همچنین با استفاده از بمب‌های هوایی که هر کدام ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارند، روستای «نیو یورک» در منطقه دونتسک را هدف حمله قرار داد. این حمله تلفات جانی نداشت.

کریلنکو در ادامه گفت که ۱۷۱ کودک همچنان در خط مقدم منطقه دونتسک باقی مانده‌اند. با این حال، مقام‌هاس محلی در دو هفته آینده برای آنها و والدینشان روند «تخلیه اجباری» را برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفته این مقام اوکراینی با ادامه تلاش‌های کی‌یف برای تخلیه شهروندان، در مجموع ۴۹۲ هزار نفر در منطقه دونتسک باقی مانده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید