ائتلاف هوایی جدید برای اوکراین/ جنگنده اف-16 هلندی در راه کی‌یف

کدخبر: ۵۹۳۶۹۷
اقتصادنیوز: وزرای دفاع اوکراین و هلند در کی‌یف دیدار کرده و درباره آموزش خلبانان اوکراینی و انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به این کشور رایزنی کردند.
ائتلاف هوایی جدید برای اوکراین/ جنگنده اف-16 هلندی در راه کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع این کشور در کی‌یف با «کاجسا اولونگرن» همتای هلندی خود دیدار کرد. وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع این کشور در کی‌یف با «کاجسا اولونگرن» همتای هلندی خود دیدار کرد.

رزنیکوف گفت که این سومین سفر اولونگرن به اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و یک سیگنال قوی برای همه حامیان ما است که چنین دوست قدرتمندی در عرصه بین‌المللی داریم.

وی افزود که نمی‌توان اهمیت تصمیم دولت هلند به عنوان نخستین کشور خارجی مبنی بر راه‌اندازی یک «ائتلاف هوایی» برای آموزش خلبانان، مهندسان و تکنسین‌های ما و در نهایت، انتقال جنگنده‌ها اف-۱۶ به اوکراین را نادیده گرفت. 

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد: «می‌خواهم به همه یادآوری کنم که دفاع هوایی اولویت اول ما است تا اطمینان حاصل کنیم که فرزندانمان به مدارس و دانشگاه‌ها میروند و آسمان اوکراین آرام است. بنابراین، تصمیم در مورد اف-۱۶ یک تصمیم قدرتمندانه است که می‌تواند پدافند هوایی ما را قوی‌تر هم بکند».

اولونگرن نیز اطمینان داد که هلند شریک وفادار اوکراین باقی خواهد ماند و به حمایت خود ادامه خواهد داد.

وی گفت که برای اوکراین و همچنین رهبری و ارتش این کشور احترام قائل است.

وزیر دفاع هلند افزود که آموزش استفاده از جت‌های اف-۱۶ برای خلبانان اوکراینی در مرکزی در رومانی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: «همه ما می‌دانیم که ارتش اوکراین چقدر سریع آموزش می‌بیند. شکی نیست که آموزش انجام می‌شود، اما این روند باید در سیستم پشتیبانی و سیستم نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی ادغام شود».

اولونگران همچنین گفت: «این فقط یک موضوع آموزشی نیست، بلکه یک موضوع قابلیت‌ها و پشتیبانی فنی است. اما ما در حال حاضر روی این مسأله کار کار می‌کنیم و متعهد شده‌ایم که این کار را در اسرع وقت انجام دهیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید