وضع قانون جدید برای ممنوعیت هتک حرمت قرآن در دانمارک

کدخبر: ۵۹۴۱۱۲
اقتصادنیوز: دانمارک به اعتراض‌ گسترده کشورهای مسلمان به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان داد و امروز قانونی برای ممنوعیت سوزاندن این کتاب مقدس ارایه کرد.
وضع قانون جدید برای ممنوعیت هتک حرمت قرآن در دانمارک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه لو فیگارو دقایقی پیش اعلام کرد که این ماده قانونی همچنین در مورد هتک حرمت کتاب مقدس انجیل، تورات و نمادهای مذهبی مانند صلیب نیز اعمال خواهد شد.

وزیر دادگستری دانمارک امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت که این قانون «رفتار نامناسب با اشیاء مذهبی مهم برای یک جامعه دینی را ممنوع خواهد کرد».

پیتر هاملگارد (Peter Hummelgaard) تاکید کرد که این قانون به طور خاص سوزاندن یا لگدمال کردن این اشیاء را در اماکن عمومی هدف قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: «عمل تحقیرآمیز و غیرهمدلانه» سوزاندن قرآن «به منافع دانمارک و دانمارکی‌ها آسیب می زند».

 

جریمه نقدی و ۲ سال حبس

بر اساس گزارش لو فیگارو، قانون جدید قرار است در فصل ۱۲ قانون جزا که به امنیت ملی دانمارک می‌پردازد، گنجانده شود و متخلفان به جزای نقدی و ۲ سال حبس محکوم می شوند.

وزیر دادگستری دانمارک تاکید کرد: «این قلب و انگیزه کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم در حالی که چند نفر هر کاری که می‌توانند برای برانگیختن واکنش‌های خشونت‌آمیز انجام می‌دهند».

به گزارش ایرنا، در ماه‌های اخیر هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان همچون سوئد و دانمارک، خشم مسمانان جهان را برانگیخت.

لازم به یادآوری است که دانمارک قانون ۱۵۰ ساله این کشور مبنی بر «ممنوعیت توهین به ادیان» را در اواسط خرداد ۱۳۹۶ لغو کرده بود؛ قانونی که به موجب آن هرگونه اهانت به مقدسات یک دین در ملاء عام، از جمله آتش زدن کتاب‌های آسمانی، پیگرد قانونی به همراه داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید