روسیه دلواپس کره شمالی شد!

کدخبر: ۵۹۴۱۶۸
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از اعمال تحریم‌های شدید علیه کره شمالی ابراز نگرانی کرد و آن را سیاستی فرسوده و بی‌فایده خواند.
روسیه دلواپس کره شمالی شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، واسیلی نبنزیا اظهار کرد: سیاست غیرانسانی فشار فزاینده بر کره شمالی، خود به خود فرسوده، بی‌فایده و از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس قطعنامه سیاسی و بشردوستانه روسیه و چین هنوز قابل بحث و بررسی است، افزود: بدون شک، احتمال پذیرش این پیش‌نویس بسیار بیشتر از اقدامات بیهوده‌ای مانند تصویر چهره‌ای شیطانی از پیونگ یانگ و سیاست غیرانسانی افزایش فشار تحریم‌ها بر کره شمالی خواهد بود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما متقاعد شده‌ایم که سیاست اعمال تحریم‌های سخت بر علیه کره شمالی، خود به خود فرسوده و از بین رفته است و اعمال این تحریم‌ها در تضاد با وظیفه اصلی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر بازگرداندن اعتماد در میان جامعه جهانی است که این شورا باید روی آن تمرکز داشته باشد.

به گزارش ایرنا، گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز پیشتر از شورای امنیت خواست تا به تأثیر نامطلوب تحریم‌ها علیه کره شمالی رسیدگی کند.

وی افزود: این نگران کننده است که از مدتی قبل، با تأثیرات مرکب تحریم‌ها، بیماری همه گیر و سایر عوامل، کره شمالی به طور فزاینده‌ای با یک وضعیت انسانی وخیم مواجه شده که توجه شورا، کمیته و هیات و اقدامات مربوط به آنها ضروری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید