دستور مهم نخست‌وزیر پاکستان درباره تجارت با ایران

کدخبر: ۵۹۵۴۶۱
اقتصادنیوز: نخست وزیر موقت پاکستان در راستای افزایش تجارت رسمی با جمهوری اسلامی ایران خواستار فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی میان دو کشور شد.
دستور مهم نخست‌وزیر پاکستان درباره تجارت با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست مقابله با قاچاق و تقویت سازوکار نظارت بر مرزها امروز به ریاست «انوار الحق کاکر» در اسلام‌آباد برگزار شد.

وزیران کشور، بازرگانی، نفت و قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در این نشست حضور یافتند. مقامات ارشد سازمان گمرکات، نهادهای مبارزه با قاچاق و آژانس‌های اطلاعاتی پاکستان در این نشست نخست وزیر را در جریان آخرین اقدامات در راستای ریشه کنی قاچاق به ویژه در ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران قرار دادند.

صدور حکم حبس ابد برای یک ایرانی در دادگاه عراق!

در این اجلاس گفته شد که قاچاق در پاکستان به ویژه قاچاق سوخت، شکر و گندم کاهش ۴۰ درصدی داشته و بنا بر دستور نخست وزیر این کشور، نظارت بر تردد حمل و نقل تجاری در ایالت بلوچستان تشدید شده و برخورد اداری و قضایی علیه افسران و مسوولانی که با قاچاقچیان همدستی می‌کنند نیز شدت خواهد گرفت.

انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان با تاکید بر اهمیت قانون مند سازی تجارت دوجانبه با ایران دستور داد تا گام‌های موثرتری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی دو کشور و تسریع در فعال سازی مبادلات در مرزهای دو کشور برداشته شود.

وی افزود که فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان به افزایش تجارت رسمی میان دو همسایه کمک می‌کند.

امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرد و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید