کاخ سفید خبر داد؛ پیشرفت قابل توجه اوکراین در جنگ

کدخبر: ۵۹۵۴۷۵
اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد آمریکا طی ۷۲ ساعت گذشته شاهد پیشرفت قابل توجه نیروهای اوکراینی در جنوب زاپوریژیا بوده است.
کاخ سفید خبر داد؛ پیشرفت قابل توجه اوکراین در جنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: ما در حدود ۷۲ ساعت گذشته شاهد پیشرفت های قابل توجهی از سوی نیروهای مسلح اوکراین در جبهه جنوبی در منطقه زاپوریژیا بوده ایم و آنها در برابر خط دوم دفاعی روسیه، پیشروی هایی داشته اند.

افشاگری رئیس اطلاعات اوکراین درباره حمله به پایگاه هوایی پسکوف

کربی روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران در یک کنفرانس تلفنی گفت که چگونگی استفاده از این موقعیت به اوکراین بستگی دارد.

او افزود: «اوکراین برای ادامه پیشروی به سمت جنوب، هنوز نبردهای سختی را پیش رو دارد و روسیه می تواند یک ضد حمله را آغاز کند.»

کربی همچنین گفت که نمی تواند گزارش‌های روز جمعه مبنی بر قرار گرفتن موشک‌های  هسته ای بالستیک قاره‌پیمای سرمات  روسیه را در حالت آماده باش رزمی تایید کند.

پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا اول شهریور ماه در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: «ما به حمایت از اوکراین در تلاش‌هایش برای بازپس گیری قلمرو به عنوان بخشی از این ضد حمله ادامه خواهیم داد و ما شاهد ادامه تصرف سرزمین‌ها از سوی اوکراین به صورت سیستماتیک هستیم.»

این مقام ارشد کاخ سفید خاطرنشان کرد: ظرفیت های روسیه در زمینه نیروی زمینی و ادغام نیروهای مختلف درگیر با چندین چالش اساسی مواجه است.

موشک بالستیک پیشرفته روسیه به حالت آماده‌باش درآمد / جنگ هسته‌ای در راه است؟

سالیوان گفت: " اوکراین از هر فرصتی استفاده می کند تا از کاستی ها و آسیب پذیری های خود به نفع خود استفاده کند. با توجه به تحولات در میدان نبرد, ما همیشه اعلام کرده ایم که این میدان جنگ بسیار پویا است."

اوکراین در ۴ ژوئن، ضد حمله را برای بازپس‌گیری مناطقی که در طی جنگ از دست داده آغاز کرد.

 

تیتر یک
کارگزاری مفید