تهدید جدی ژاپن توسط کره جنوبی/ کار به سازمان ملل کشیده می شود؟

کدخبر: ۵۹۵۶۳۸
اقتصادنیوز: کره جنوبی هشدار داد که اگر ژاپن برنامه اولیه خود را درخصوص تخلیه پساب‌ هسته‌ای تصیفه‌شده فوکوشیما دنبال نکند، ما قویا به «سازمان بین‌المللی دریانوردی» و یا دیگر نهادهای بین‌المللی شکایت می‌کنیم.
تهدید جدی ژاپن توسط کره جنوبی/ کار به سازمان ملل کشیده می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری یونهاپ، این هشدار پس از آن اعلام شد که ژاپن به رهاسازی فاضلاب تصفیه شده از نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا اقدام کرد و سئول خواستار گفت‌وگو درخصوص تاثیرات احتمالی این اقدام بر روی محیط دریا شد اما ژاپن چنین درخواستی را رد کرد.

یونهاپ به نقل از «پارک سونگ-هون» معاون وزیر امور مربوط به اقیانوس‌ها در کره جنوبی گفت: دولت در حال بررسی جزئیات و استراتژی‌های مربوط به گفت‌وگوهای احتمالی است. اگر ژاپن برنامه اولیه خود را درخصوص تخلیه پساب‌ هسته‌ای تصیفه‌شده فوکوشیما دنبال نکند، ما قویا به «سازمان بین‌المللی دریانوردی» و یا دیگر نهادهای بین‌المللی شکایت می‌کنیم.

انتظار می‌رود «سازمان بین‌المللی دریانوردی»، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد نشستی را ماه آینده میلادی در لندن برگزار کند اما معلوم نیست که آیا درباره این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد یا خیر.

فرار روس‌ها از دست پوتین!/ مردم به کدام کشورها پناه بردند؟

دولت ژاپن هفته پیش ادعا کرد، از آب‌های دریای اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما آزمایش به عمل آورده و این آزمایشات آلودگی قابل تشخیص رادیواکتیو را در این آب‌ها شناسایی نکرده‌اند. ژاپن قرار است نتایج آزمایشات خود از نمونه آب دریای اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به صورت هفتگی در عرض سه ماه آینده منتشر کند.

قرار است طبق طرح ژاپن که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تایید شده، بیش از یک میلیون تُن پساب تصفیه شده انبار شده در محل این نیروگاه هسته‌ای در عرض ۳۰ سال آینده تخلیه شود. این پساب از بعد از آسیب شدیدی که سونامی سال ۲۰۱۱ به نیروگاه فوکوشیما وارد کرد، انباشته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید