خطر بزرگ در کمین روسیه/ موشک‌های خاص آمریکایی در راه اوکراین

کدخبر: ۵۹۶۸۹۱
مقامات دولت آمریکا از احتمال گنجاندن موشک‌های بالستیک تاکتیکی آتاکامز در بسته جدید کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین خبر دادند.
خطر بزرگ در کمین روسیه/ موشک‌های خاص آمریکایی در راه اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  یک مقام آمریکایی در گفت وگو با شبکه ای بی سی آمریکا با تائید وجود موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS در بسته جدید کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف، گفت: با این حال، ممکن است برنامه‌های واشنگتن در مورد ارائه این موشک‌ها به اوکراین تغییر کند.

همچنین یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا به این شبکه تلویزیونی، افزود: موضوع تحویل موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS روی میز است و احتمال اینکه این موشک‌ها در بسته بعدی کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف گنجانده شوند، وجود دارد.

همزمان با تشدید جنگ اوکراین و روسیه، یک گروه ۲ حزبی از قانونگذاران آمریکایی از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا سامانه‌های تسلیحاتی توانمندتر و با برد بیشتر از جمله سامانه موشکی تاکتیکی موسوم آتاکامز را در اختیار اوکراین قرار دهد.

یک گروه ۴ نفره از این قانونگذاران به رهبری جیسون کرو قانونگذار دموکرات در نامه‌ی خود نوشته‌اندکه نیروهای روس تجهیزات مهم خود را از برد راکت‌های هیمارس خارج کرده‌اند و به این دلیل اوکراین نیازمند دریافت سامانه‌های موشکی با برد دورتر است.

موشک ATACMS با برد ۱۹۹ مایل (۳۲۰ کیلومتر)، می‌تواند چهار برابر بیشتر از برد سیستم راکتی هیمارس که اوکراین از سال گذشته از آنها استفاده می‌کند، به اهداف خود حمله کند.

واشنگتن از ارسال موشک ATACMS که می‌تواند از سامانه‌های هیمارس نیز شلیک شود، به اوکراین خودداری کرده است.

آمریکا نگران است که کی‌یف از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند و این خطر تشدید تنش‌ها را به دنبال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید