افشاگری درباره سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری بن سلمان در شرکت داماد ترامپ

کدخبر: ۵۹۷۰۱۳
اقتصادنیوز: صندوق سرمایه‌گذاری وابسته به ولیعهد عربستان، یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری را با وجود اعتراضات و نگرانی‌هایی که مشاوران همین صندوق مطرح کردند، در شرکت کوشنر انجام داده است.
افشاگری درباره سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری بن سلمان در شرکت داماد ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت، کمیته مشورتی ناظر بر سرمایه‌گذاری‌های صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی عربستان مشهور به "صندوق سرمایه گذاری عمومی" اعتبار شرکت سرمایه گذاری خصوصی متعلق به جارد کوشنر، مشاور دولت سابق آمریکا و داماد دونالد ترامپ مشهور به شرکت "افینیتی پارتنرز" را با استناد به ایراداتی شامل بی تجربگی شرکت، احتمال تحمیل بیشترین میزان ریسک سرمایه گذاری به عربستان، نارضایتی از صلاحیت سنجی از عملیات‌های شرکت، هزینه بالای مدیریت دارایی و ریسک در حوزه روابط عمومی به دلیل سمت سابق کوشنر به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ زیر سوال برد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، اما هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان، صندوقی به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار که تحت رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است، حکم این کمیته مشورتی را لغو کرد.

نیویورک تایمز نوشت، این معامله به نگرانی‌های اخلاقی دامن می‌زند چون می‌توان آن را حق حساب بن سلمان به کوشنر به خاطر اقداماتش در کاخ سفید و یا تلاش برای امتیازگیری با در نظر داشتن نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ دانست.

پای روابط نزدیک کوشنر با ولیعهد عربستان از جمله حمایتی که او از بن سلمان بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی‌الاصل واشنگتن پست به عمل آورد  نیز در میان است. همچنین بررسی‌ها نشان داده‌اند این صندوق حاکمیتی عربستان معاملات مشابهی نیز با استیون منوچین، وزیر خزانه داری سابق آمریکا در حوزه سرمایه گذاری داشته و منوچین دارای سوابق موفق در حوزه سرمایه گذاری قبل از ورودش به دولت بوده، اما در اتفاقی جالب، ارزش معاملات این صندوق با کوشنر دو برابر بیشتر از ارزش معاملات آن با منوچین بوده است.

اسناد این معامله همچنین نشان دادند که سرمایه گذاری شرکت کوشنر تا حد زیادی به پول عربستانی‌ها متکی است.

کوشنر ابتدا به دنبال دریافت هفت میلیارد دلار، در درجه اول از سوی عربستان سعودی بود اما توانست سرمایه گذاران بزرگ دیگری را نیز برای خود پیدا کند. شرکت او در جدیدترین اسنادش تحت مدیریت گرفتن یک سرمایه ۲.۵ میلیارد دلاری را که عمدتا متعلق به سرمایه گذاران خارجی است، گزارش کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید