خبر مهم دولت برای مردم سیستان و بلوچستان

کدخبر: ۵۹۷۸۷۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت کار ویژه‌ای برای زدودن چهره محرومیت ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: تا پایان سال همه روستاها به این شبکه متصل و به زودی فیبر نوری مورد نیاز کسب‌ و کارها شروع می‌شود.
خبر مهم دولت برای مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت کار ویژه‌ای برای زدودن چهره محرومیت ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان انجام داده است، توضیح داد: بیشترین کار در این استان انجام و طی دو سال گذشته ۷۷۰ روستای جدید به شبکه اینترنت متصل شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع پنج هزار روستای متصل شده به شبکه اینترنت، یک هفتم روستاها مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است، افزود: تاکنون بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه و بیش هزار کیلومتر فیبر کشیده شده است و تا پایان سال همه روستاها به این شبکه متصل خواهد شد و به زودی هم فیبر نوری مورد نیاز کسب‌ و کارها در این استان شروع می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دلایل کندی اینترنت در چند روز گذشته هم گفت: در حال توسعه شبکه هسته‌ای یا شبکه مادر مخابراتی یا (core) هستیم و ظرف ۶ ماه آینده، ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه شده و تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد.

زارع‌پور ادامه داد: این اقدامات در نیمه شب و با اطلاع قبلی انجام می‌شود و ممکن است در بعضی از مناطق اختلالات لحظه‌ای داشته باشد که شرکت مخابرات زیرساخت اعلام خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع، ارتقاء ظرفیت شبکه بوده، از قبل اعلام شده و اپراتورها هم در جریان بودند، توضیح داد: این مساله از سوی عموم احساس نمی‌شود اما داشبوردها آن را نشان می‌دهد و گاهی دمیدن در اتفاق محدودی که کسی هم احساس نمی‌کند، مایه نگرانی می‌شود که لازم بود اطلاع‌رسانی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید