بایدن، نتانیاهو را تحقیر کرد

کدخبر: ۵۹۷۸۸۹
منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور به دلیل ملاحظات سیاسی قصد دارد با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه در کاخ سفید که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند.
بایدن، نتانیاهو را تحقیر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از سه مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از گفت‌وگوها و مشورت‌های طولانی درباره ملاحظات سیاسی تصمیم گرفته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه در کاخ سفید که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کند.

دو مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتنه‌اند که نتانیاهو از دعوت نشدن به کاخ سفید درمانده و تحقیرشده و به مایکل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، فشار آورده تا ملاقات با بایدن در کاخ سفید را برای او برنامه ریزی کند.

به نوشته آکسیوس دیدار هفته آینده سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اولین دیدار حضوری بین نتانیاهو و بایدن از زمان بازگشت ۹ ماه پیش نتانیاهو به قدرت است؛ با توجه به روابط نزدیک آمریکا با این رژیم برگزاری این دیدار با تأخیر ۹ ماهه غیرعادی است.

علت تأخیر این دیدار به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه نتانیاهو برمی‌گردد. نتانیاهو پس از برگشت به قدرت لایحه اصلاحات قضایی را ارائه کرد و تاکنون نشان داده برای اجرای اصلاحات در دستگاه قضایی این رژیم مصمم است، لایحه‌ای که مخالفان آن را «کودتای قضایی» می‌نامند و  از ۹ ماه پیش تاکنون با تظاهرات هفتگی و گسترده صهیونیست‌ها در روزهای شنبه روبرو بوده است . جو بایدن و دولت آمریکا نیز از مخالفان این لایحه هستند و بارها از نتانیاهو خواسته‌اند که این لایحه را کنار بگذارد.

مقامات اسرائیلی همچنین پیش از سفر نتانیاهو به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، کاخ سفید را برای نشستی در کاخ سفید تحت فشار قرار دادند. مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند که یکی از تاریخ های ملاقات که مورد بحث قرار گرفته ۲۲ سپتامبر است و پس از پایان سخنرانی  بایدن و نتانیاهو در سازمان ملل. کاخ سفید تاکنون درباره این ماجرا اظهار نظری نکرده است.

 
کد خبر 5885225
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید