بررسی کارنامه دولت در مسکن‌سازی؛

وعده مسکن رئیسی روی زمین ماند/ از یک میلیون به سالی 3 هزارتا؟

کدخبر: ۵۹۷۹۲۶
اقتصادنیوز: دولتی‌ها همچنان بر وعده 4 میلیون مسکن در 4 سال تاکید دارند؛ وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی که با گذشت 2 سال از روی کار آمدن دولت او، به یکی از مهمترین محورهای نقد عملکردی او و کابینه‌اش تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وعده دولت درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال عملیاتی نشده است.
وعده مسکن رئیسی روی زمین ماند/ از یک میلیون به سالی 3 هزارتا؟

به گزارش اقتصادنیوز ، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های ابراهیم رییسی در مقام رییس جمهور بود. او حتی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی گفته بود، ایران به بیش از یک میلیون مسکن در هرسال نیازمند است.

طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن از دو سال پیش تاکنون در راستای تحقق این وعده رییس جمهور ایجاد شدند.

برخی از کارشناسان اما نسبت به این قانون و طرح انتقاداتی داشتند. مثلا بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، سال گذشته در گفت‌وگویی مدعی شد که اجرای قانون جهش تولید مسکن عقب‌تر از برنامه است و محقق نشدن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی می‌تواند بازخورد وسیعی روی عملکرد دولت داشته باشد.

یک منبع آگاه اما در گفت‌وگو با اکو ایران توضیح می‌دهد که وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی هنوز به نتیجه نرسیده است و فقط 6 هزار واحد مسکونی آماده بهره‌برداری است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای ساخت 375 هزار واحد مسکونی پروانه اخذ شده است و فوندانسیون 205 هزار واحد به اتمام رسیده است.

اکوایران در گزارشی با عنوان «کارنامه رئیسی در مسکن‌سازی؛ سالی سه هزارتا؟» جزئیات این موضوع را بررسی کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید