اردوغان اروپا را تهدید کرد!

کدخبر: ۵۹۸۵۴۰
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: اتحادیه اروپا در تلاش است از ترکیه جدا شود، ما ارزیابی‌های خود را در خصوص این تحولات انجام خواهیم داد و در صورت لزوم می‌توانیم راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کنیم.
اردوغان اروپا را تهدید کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به محتوای گزارش جدید پارلمان اروپا درباره کشورش گفت که در صورت لزوم، آنکارا می‌تواند راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کند.

براساس اعلام خبرگزاری رویترز، در این گزارش که به تازگی تصویب شده، آمده است که روند الحاق ترکیه به بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا تحت شرایط کنونی نمی‌تواند از سر گرفته شود و از اتحادیه اروپا خواسته است تا «چارچوبی موازی و واقع‌بینانه» را برای روابط خود با آنکارا بررسی کند.‌

ترکیه به مدت ۲۴ سال نامزد رسمی پیوستن به اتحادیه اروپا بوده، اما مذاکرات الحاق در سال‌های اخیر به دلیل نگرانی‌های این اتحادیه در مورد نقض حقوق بشر و احترام به حاکمیت قانون متوقف شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه شنبه پیش از سفر به آمریکا به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا در تلاش است از ترکیه جدا شود.

او افزود: ما ارزیابی‌های خود را در خصوص این تحولات انجام خواهیم داد و در صورت لزوم می‌توانیم راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه طی روزهای گذشته اعلام کرد که گزارش پارلمان اروپا حاوی اتهامات و پیش‌داوری‌های بی‌اساس است و رویکردی «سطحی و غیر واقع‌بینانه» در قبال روابط این کشور با اتحادیه اروپا دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید