چراغ سبز سناتورهای آمریکا برای ارسال موشک به اوکراین

کدخبر: ۵۹۸۶۲۵
اقتصادنیوز: گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی با ارسال نامه‌ای به جو بایدن تصریح کردند که مقام‌های اوکراینی از ماه‌ها قبل نیازشان به موشک‌های ATACMS را با هدف پر کردن شکاف حیاتی توانمندی شلیک موشک‌های دوربرد اعلام کرده‌اند.
چراغ سبز سناتورهای آمریکا برای ارسال موشک به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از پایگاه العربیه، چند سناتور آمریکایی از جمله تام کاتن، راجر ویکر، سوزان کالینز و لیندسی گراهام در نامه‌ای برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نوشتند: "ما برای شما این نامه را نوشته‌ایم تا از شما بخواهیم فوراً سامانه‌های موشک تاکتیکی MGM-140 ارتش آمریکا را برای اوکراین بفرستید. تاخیر بیشتر در این کار تنها منجر به تضعیف هر چه بیشتر منافع ‌امنیت ملی آمریکا و به طول انجامیدن این جنگ خواهد شد."

این سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه این نامه تصریح کردند: "مقام‌های اوکراینی از ماه‌ها قبل نیازشان به موشک‌های ATACMS را با هدف پر کردن شکاف حیاتی توانمندی شلیک موشک‌های دوربرد اعلام کرده‌اند. اوکراین با دریافت این موشک‌ها خواهد توانست به اهداف مهم لجستیکی و مخابراتی روسیه و همچنین مکان‌های پرتاب پهپادها و موشک‌های کروز در داخل اراضی تحت اشغال روسیه در اوکراین حمله کند."

اوکراین از مدت‌ها پیش در چارچوب سلسله درخواست‌های مداومش از متحدان غربی برای دریافت کمک تسلیحاتی، خواستار دریافت تسلیحات پدافند هوایی قدرتمند برای مقابله با حملات هوایی روسیه و آتش متقابل شده است. در ماه اوت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت، پدافند هوایی اوکراین هنوز به طور کامل توان محافظت از کل خاک این کشور در برابر حملات روسیه را ندارد.

اولین فیلم از توقیف تسلیحات آمریکایی در خلیج‌فارس

همچنین دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در ماه اوت گفت که در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کرده که واشنگتن به اوکراین موشک‌های دوربرد ATACMS را بدهد.

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه نامه خود ادعا کردند: "ارائه این تسلیحات به اوکراین احتمال موفقیت ضدحمله فعلی این کشور و عملیات‌های متعاقب آن را به حداکثر خواهد رساند. این موشک‌ها همچنین به اوکراین قابلیت از بین بردن صف آرایی‌های دفاعی روسیه را می‌دهند."

آنها همچنین ارزیابی کردند که آمریکا کاملاً توان عرضه این تسلیحات به اوکراین بدون وارد شدن هیچ گونه ریسک محسوس به توانمندی رزمی خودش را دارد.

این سناتورها به بایدن نوشتند: "اوکراین به میزان چشمگیری قدرت رزمی روسیه را تضعیف کرده و تنها نیاز به بخش کوچکی از موشک‌های ATACMS انبارهای ما را دارد. علاوه بر این، آمریکا توان تولید صدها عدد از این موشک‌ها و موشک‌های مخصوص حملات دقیق در سال و پر کردن انبارش در آینده نزدیک را دارد."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید