زلنسکی به وحشت افتاد/ جنگ جهانی سوم در راه است؟

کدخبر: ۵۹۸۸۷۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین از احتمال سقوط اوکراین در نبرد با ارتش روسیه و شروع جنگ جهانی سوم خبر داد.
زلنسکی به وحشت افتاد/ جنگ جهانی سوم در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت، با تداوم جنگ در اوکراین، نظم جهانی در خطر است.

«ولودیمیر زلنسکی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «اگر اوکراین سقوط کند، ۱۰ سال دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر روس‌ها به لهستان برسند، در آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ جنگ جهانی سوم؟»

زلنسکی مدعی شد که اوکراین از ارزش‌های کل جهان دفاع می‌کند و این مردم اوکراین هستند که بالاترین هزینه را می‌پردازند.

 بر اساس این گزارش، روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

فوری؛ حمله پهپادی به یک فرودگاه / چند نفر کشته و زخمی شدند؟

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما داریم می‌جنگیم.در واقع با یک کشور اتمی که جهان را به نابودی تهدید می‌کند.»

زلنسکی گفت: «آمریکا از اوکراین حمایت مالی می‌کند و من از این بابت سپاسگزارم. اگر اوکراین سقوط کند، پوتین مطمئنا جلوتر خواهد رفت. وقتی پوتین به کشورهای بالتیک رسید، ایالات متحده چه خواهد کرد؟ وقتی به مرز لهستان رسید؟ چه خواهد کرد؟»

زلنسکی در مورد تهدیدات جنگ اتمی از سوی روسیه  گفت، پوتین از تهدید جنگ اتمی  برای دامن زدن به بی ثباتی در ایالات متحده و اروپا استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «من فکر می کنم که او به تهدیدات خود ادامه خواهد داد." او منتظر است که ایالات متحده از ثبات کمتری برخوردار شود. او فکر می کند که این اتفاق در طول انتخابات ایالات متحده رخ خواهد داد. او به دنبال بی ثباتی در اروپا و ایالات متحده خواهد بود.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز یکشنبه هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است. استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

زلنسکی قرار است این هفته برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و بازدید از کاخ سفید و کنگره به آمریکا سفر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید