دو شهروند ترکیه به اتهام جاسوسی دستگیر شدند

کدخبر: ۵۹۸۹۴۴
اقتصادنیوز: دو شهروند ترکیه به اتهام جاسوسی از مراکز حساس نظامی یونان توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.
دو شهروند ترکیه به اتهام جاسوسی دستگیر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پلیس یونان روز دوشنبه اعلام کرد که 2 شهروند ترکیه را با اتهام جاسوسی از مراکز نظامی این کشور دستگیر کرده است.

منابع خبری گزارش دادند، پلیس یونان اعلام کرده که این دو شهروند ترکیه‌ای روز شنبه هدایت پهپادی در حال پرواز بر فراز  پایگاه نیروی دریایی در جزیره «پوروس» در جنوب آتن را بر عهده داشتند.

سفیر آلمان فراخوانده شد

بر اساس این گزارش، پرسنل نیروی دریایی در پوروس متوجه پرواز یک پهپاد در مکانی که به دلیل وجود تاسیسات نظامی ممنوع است، شدند. نظامیان یونان نه تنها پهپاد، بلکه دو این دو شهروند ترکیه را دیدند.

روز یکشنبه، این دو شهروند ترکیه در جریان بازرسی پلیس در «مونومواسیا» با اتهام جاسوسی دستگیر شدند. اینک سازمان اطلاعات یونان تحقیقات در این زمینه را شروع کرده است.دولت ترکیه تاکنون در زمینه این حادثه واکنشی از خود نشان نداده است.

یونان و ترکیه دو کشور هسمایه پرتنش این اواخیر به سوی تنش زدایی گام برداشته‌اند.  یونان و ترکیه برای چندین دهه بر سر حقوق دریای اژه و مدیترانه شرقی با هم اختلاف دارند. آنها همچنین در یک مسابقه تسلیحاتی شدید گرفتار شده‌اند که در مقایسه با سایر کشورهای عضو ناتو، بیشترین هزینه را برای دفاع انجام داده‌اند. این دو کشور هر از گاهی همدیگر را به عملایت جاسوسی  متهم می‌کنند.

چندی قبل نیز سازمان اطلاعات ترکیه یک شهروند یونانی را به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی یونان بازداشت کرده است. این فرد ظاهراً در جمع آوری اطلاعات در مورد استقرار واحدهای مرزی ارتش ترکیه وهمچنین اطلاعاتی در مورد جمعیت سوری‌های مقیم ترکیه دست داشته است. 

پیشتر یک رسانه مخالف دولت ترکیه از رخنه نیروهای امنیتی ترکیه در اردوگاه پناهجویان در یونان و جاسوسی از مخالفان  رئیس جمهور ترکیه خبر داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید