درخواست فوری اتحادیه‌اروپا از جمهوری آذربایجان

کدخبر: ۵۹۹۱۰۴
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ را محکوم کرد.
درخواست فوری اتحادیه‌اروپا از جمهوری آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا امروز سه شنبه به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌ باغ واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است: بروکسل تشدید تنش و اقدامات نظامی در قره باغ را محکوم کرده و خواستار توقف فوری درگیری ها است.

بیانیه بروکسل در این ارتباط اضافه کرد: اتحادیه اروپا بر لزوم ازسرگیری گفتگو و مذاکرات میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای حل مسالمت آمیز مناقشه و تنش ها تاکید می کند.

رسانه‌ های ارمنستان ساعاتی پیش با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیروهای جمهوری آذربایجان شهر «خان‌کندی»، مرکز منطقه قره‌ باغ را گلوله‌ باران کردند. وزارت دفاع ارمنستان نیز با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان با سلاح‌ های دقیق مواضع نظامی ما را بمباران کردند.

واکنش پاشینیان به عملیات جدید نظامی آذربایجان/ بهانه دست کسی نمی‌دهیم

رسانه‌های محلی اعلام کردند باکو در پی آغاز این عملیات حریم هوایی خود را به روی ارمنستان بسته است.

خبرگزاری فرانسه نیز از شنیده‌ شدن صداهای انفجار در مرکز قره‌ باغ خبر داد.

به نظر می رسد یکی از اهداف جمهوری آذربایجان از عملیات نظامی امروز اعمال فشار به ارمنستان و تلاش برای ایجاد دالان زنگزور است؛ جمهوری اسلامی ایران بارها در بالاترین سطح نظامی و سیاسی هشدار داده که ایجاد دالان زنگزور و هر گونه اقدام برای ایجاد تغییرات ژئوپلتیکی در شمال‌غربی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید