توافقات مهم میان چین و روسیه

کدخبر: ۵۹۹۳۳۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح و توسعه تلاش می‌کنند. ما مسئولیت مهمی بر دوش خود داریم
توافقات مهم میان چین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که به روسیه سفر کرده، امروز (چهارشنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در شهر سن‌پترزبورگ دیدار کرد.

وانگ در ابتدای این دیدار گفت که روسیه و چین مسئولیت ویژه‌ای در قبال وضعیت جهان در شرایط کنونی دارند که شتابان به سوی چندقطبی شدن حرکت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «دنیای مدرن در حال تجربه تغییرات زمین‌ساختی است. در مواجهه با یک وضعیت متحول و روبه‌تغییر بین‌المللی، روند چندقطبی شدن جهان با سرعتی شتابان در حال گسترش است و تمایلاتی به سمت ضد جهانی‌شدن وجود دارد».

وزیر خارجه چین با بیان اینکه در دیدار با مقامات روسیه به توافقات مهمی دست یافته، اظهار داشت: «روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح و توسعه تلاش می‌کنند. ما مسئولیت مهمی بر دوش خود داریم».

چراغ مثبت پوتین برای سفر به پکن/ بحران قره باغ باید از طریق کانال های صلح آمیز حل شود

طبق این گزارش، وانگ ادامه داد: «مهم نیست که اوضاع بین‌المللی چگونه تغییر می‌کند، چین با طرف روسی آماده است تا به تقویت اعتماد متقابل و همکاری تجاری، تقویت هماهنگی در عرصه بین‌المللی، حمایت مشترک از منافع مشترک و ترویج عدالت بین‌المللی ادامه دهد».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین «سلام‌های صمیمانه و آرزوهای خوب» رئیس‌جمهور چین را به پوتین ابلاغ و از او برای سفر به پکن دعوت کرد که مورد پذیرش رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.

پیش از این، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با وزیر خارجه چین ضمن مهم دانستن تعمیق همکاری‌های دو کشور، گفت که تماس سران پکن و مسکو در ماه آینده میلادی با سفر پوتین به چین تداوم می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید